Aleksandra Malinowska wzięła udział w pilotażowym programie „Systemu biletu elektronicznego w komunikacji miejskiej w Toruniu” i w nagrodę otrzymała bon o wartości 100 zł do jednej z toruńskich galerii handlowych. Zapraszamy wszystkich chętnych do testowania systemu.

Ci, którzy jeszcze nie dołączyli do grona testujących pilotażowego programu „Systemu biletu elektronicznego w komunikacji miejskiej w Toruniu”, gdzie m.in. testujemy Toruńską Kartę Miejską, mogą to zrobić do końca września.

Szczegóły pierwszego pilotażu TUTAJ.

Warto dołączyć do grona testujących tym bardziej, że pilotaż poszerzył się o nowe linie autobusowe, na których również można testować bilet elektroniczny.

Tym razem testujemy OTI GO - innowacyjne rozwiązanie poboru opłat na przejazdy komunikacją miejską z różnych urządzeń elektronicznych.

Pilotaż obejmuje łącznie 17 autobusów kursujących na pięciu liniach toruńskiego MZK: 10, 12, 14, 20 i 28. Testowane rozwiązanie pozwala korzystać z różnych urządzeń. Nośnikiem biletu może być smartfon, smartwatch, karta płatnicza, karta miejska, itp., czyli każde urządzenie mające w sobie nośnik zbliżeniowy.

System zapewnia także optymalizację zakupu biletu - sam wybierze najkorzystniejsze dla pasażerów rozwiązanie, a jeśli zmienimy pojazd mieszcząc się w 30 minutach podróży, będzie to potraktowane jako jeden przejazd na bilecie 30-minutowym, a nie jako dwa osobne przejazdy. Jeżeli kupimy bilet 30-minutowy, a podróż potrwa dłużej, system samodzielnie przemianuje ten bilet na 60-minutowy. Jeżeli wyjeździmy w ciągu miesiąca na biletach jednorazowych kwotę większą niż wartość biletu miesięcznego, system automatycznie zamieni nasze wydatki z biletów jednorazowych na bilet miesięczny, czego efektem będzie zmniejszenie kosztów. Takie rozwiązania sprawdziły się w wielu miastach w Polsce i Europie.

Jak działa system?

- Pasażer może założyć konto przez aplikację mobilną lub internetową. Przypisuje do niego identyfikatory, które używane są jako bilety - wszystko bez konieczności wizyty w punkcie obsługi pasażera. Biletem może być dowolny nośnik zbliżeniowy - wyjaśnia Tomasz Boryczko, członek zarządu OTI EUROPE ASEC. - Następnie pasażer doładowuje konto, używając dowolnego systemu płatności internetowych. Do konta można podłączyć swoją kartę płatniczą i uruchomić automatyczne obciążanie. Na koncie użytkownika widoczne są wszystkie doładowania, obciążenia i dostępne środki.

Korzystanie z płatności OTI Go jest proste - wystarczą trzy kroki:

  1. Utwórz konto
  2. Doładuj konto
  3. Zarejestruj nośnik i korzystaj

Wchodząc do autobusu, należy zbliżyć nośnik biletu do czytnika. Nowoczesne urządzenia do zakupu i kasowania biletów zostały umieszczone w biorących udział w pilotażu autobusach. Są one odpowiednio oznaczone. Zaplanowano także emisję filmików instruktażowych, które ułatwią pasażerom zlokalizowanie automatu biletowego i jego obsługę.

Pilotaż rozpoczął się 8 lipca i potrwa do końca września 2019 roku.