Nowa aplikacja, dzięki której mieszkańcy będą mogli zgłaszać problemy i usterki pojawiające się w przestrzeni miejskiej - “Dbam o miasto” rusza 14 stycznia 2020 r.

- Miasto jest żywym organizmem, w którym dzieje się wiele rzeczy pozytywnych, ale również takie, które mają negatywny wpływ na jego funkcjonowanie, czy na jakość życia mieszkańców. Niekiedy niemożliwa jest szybka reakcja na awarie, ponieważ służby miejskie nie zawsze mają wiedzę o zaistniałej usterce. Toruń wychodzi temu problemowi naprzeciw - chcemy włączyć mieszkańców w zarządzanie miastem poprzez aplikację “Dbam o miasto” - powiedział zastępca prezydenta Torunia Zbigniew Fiderewicz.

Serwis internetowy dostępny jest pod adresami: www.dbamomiasto.torun.pl, www.dom.torun.pl oraz na urządzeniach mobilnych w systemach Android oraz iOS. Aby uzyskać dostęp do "Dbam o miasto" mobilnie, należy ściągnąć aplikację miejską "Toruń" - od dzisiaj znajdziemy tam nowy moduł.

Dbam o miasto

W serwisie zgłosić można 6 kategorii spraw:

  • Drogi, np. niedziałające oświetlenie, uszkodzona jezdnia
  • Uszkodzenia, dewastacja przestrzeni publicznej, np. uszkodzony chodnik czy ławka
  • Komunikacja, np. zniszczony rozkład jazdy
  • Odpady komunalne, np. dzikie wysypisko, brak odbioru odpadów komunalnych
  • Zieleń, np. przewrócone drzewo, sople na dachu
  • Bezpieczeństwo i porządek publiczny, np. czystość chodników, spalanie odpadów lub niedozwolonych paliw

Przewidywany jest dalszy rozwój serwisu internetowego - planowane jest stopniowe rozbudowanie aplikacji o kolejne kategorie.

Jak zgłosić sprawę?

  • Wskaż miejsce wystąpienia usterki na mapie
  • Zaloguj się lub załóż nowe konto w serwisie
  • Wypełnił formularz: temat, opis, kategoria
  • Zrób zdjęcie
  • Wyślij zgłoszenie
Zobacz jak korzystać z aplikacji:

- Na mapie widoczne będą również zgłoszenia innych użytkowników aplikacji, co pozwoli uniknąć powielania zgłoszeń przez osoby, które również zauważyły ten sam problem - powiedział dyrektor Biura Projektów Informatycznych Mariusz Szefera.

System na podstawie kategorii zgłoszenia automatycznie przekaże je do odpowiedniej komórki UMT, która zajmie się jej obsługą: Miejskiego Zarządu Dróg, Wydziału Gospodarki Komunalnej, Biura Ogrodnika Miejskiego oraz Straży Miejskiej. Na adres e-mail użytkownika systemu wysłane zostanie potwierdzenie wysłania zgłoszenia. W trakcie procesu analizy osoba zgłaszająca problem na bieżąco otrzyma również informacje o przebiegu prac nad zgłoszeniem.