Błędy popełniane przy pozycjonowaniu sklepów online

Pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga przede wszystkim dużej uwagi i nie ma co ukrywać, pracy również. Jak wiadomo, strona tego rodzaju służyć ma prezentacji produktu i trzeba zająć się tym jak najlepiej. Niestety niektórzy robią to bardzo nieumiejętnie, popełniając błąd za błędem. To nie prowadzi do satysfakcjonujących efektów, ale wręcz przeciwnie.

10 błędów pozycjonowania sklepów online

Niektórzy nawet nie zdają sobie sprawy z tego, jak niezwykle ważne jest poprawne pozycjonowanie stron w internecie, stron sklepów internetowych. Czasem nawet nie są świadomi tego, jakie błędy popełniają.

Jednym z najpopularniejszych błędów jest zamieszczanie niewłaściwych opisów produktów. Są to najczęściej opisy kopiowane ze stron producentów i w dodatku niezgodne z zasadami SEO. Bywa też, że nie są merytoryczne. Opisy powinny być również wzbogacone unikalnymi zdjęciami.

Nadmierne upychanie słów kluczowych w opisach i pozostałych tekstach na stronie sklepu też nie jest najlepszym rozwiązaniem. To obniża wartość treści, teksty te tracą merytoryczność. Stają się po prostu nieatrakcyjne dla odbiorców.

Błędem jest również brak opisu zdjęć. W tytule każdej grafiki można wpisać na przykład nazwę produktu.

Kolejna sprawa to brak unikalnych meta description. Co prawda opis ten nie ma bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie sklepu, ale może skutecznie przyciągnąć uwagę klientów, także tych potencjalnych, a może właśnie przede wszystkim tych, którzy jeszcze nie mieli okazji robić w nim zakupów. 

Nie powinno się stosować zbyt skomplikowanych adresów URL. Musi być zarówno prosty, jak też intuicyjny.

Ogromnym wsparciem dla pozycjonowania jest prowadzenie bloga firmowego. Niestety wielu właścicieli sklepów tego nie robi. Szkoda, ponieważ blog z wartościową treścią mógłby na dłużej zatrzymać klientów i motywować ich do częstego zaglądania na stronę. 

Błędem jest długi czas ładowania strony spowodowany najczęściej obciążeniem serwera. Dzieje się tak np. gdy grafika ma duży rozmiar.

Kolejna sprawa to brak optymalizacji wyszukiwarki sklepowej. To może zdecydowanie zniechęcić klientów do robienia zakupów w tym sklepie.

Dzielenie się wszelkimi aktualnościami oraz innymi informacjami dotyczącymi oferty czy po prostu sklepu na portalach społecznościowych jest niezwykle korzystne. Dlatego brak przycisków społecznościowych prowadzących do tych profili także jest błędem.

Niektóre sklepy wyłączają możliwość komentowania oraz wystawiania oceny. To też jest błąd. Sama treść wpływa na pozycjonowanie strony, a pozytywne oceny motywują kolejne osoby do robienia zakupów w tym sklepie.

Jak uniknąć tych błędów?

Najlepiej, aby pozycjonowaniem zajęła się profesjonalna agencja pozycjonowania. Zajmie się tym zgodnie z wszelkimi zasadami, z należytą starannością i w oparciu o nowoczesne metody. Rady ekspertów są w tym wypadku niezwykle cenne. Ktoś, kto zajmuje się pozycjonowaniem dorywczo czy sporadycznie, nie będzie miał tej samej wiedzy, co doświadczony pozycjoner zwany ekspertem SEO.