Przebudowa mostu drogowego im. Józefa Piłsudskiego w Toruniu nabrała tempa. Równolegle realizowane są prace rozbiórkowe i przygotowawcze do zabezpieczenia antykorozyjnego. Ekipy drogowe pracują także pod mostem, wykonując tam drogę technologiczną, która zapewni przejazd sprzętu ciężkiego na budowę.

Z mostu zniknęły krawężnik granitowy i bariery energochłonne ze słupkami. Część krawężnika była w dobrym stanie, dlatego wykonawca składował go na paletach, aby można go było użyć przy innych bieżących pracach, które MZD realizuje w rejonie starówki. Na moście są też prowadzone prace przy rozbiórce chodnika od strony zachodniej. Zdemontowano też balustradę na długości sześciu przęseł, która po oczyszczeniu i zabezpieczeniu antykorozyjnym wróci na swoje dawne miejsce.

- Demontaż balustrady i chodnika był konieczny ze względu na ich remont. W przypadku balustrady zostanie ona poddana renowacji i podwyższona - wyjaśnia Jarosław Łukasiewicz, kierownik kontraktu z ramienia firmy INTOP.

Prace antykorozyjne będą prowadzone od strony placu Armii Krajowej, odcinkami. Chodzi o zminimalizowanie utrudnień dla rowerzystów i pieszych. Obecnie rusztowanie jest rozstawione na długości dwóch przęseł. Na wspomnianym odcinku szerokość chodnika jest zgodna z obowiązującymi przepisami. Przypominamy, że na wspominanym odcinku, zgodnie z oznakowaniem pionowym, rowerzysta powinien zejść z roweru i go przeprowadzić.

- Przepraszamy za wszelkie niedogodności i apelujemy, aby w tym miejscu zachować szczególną ostrożność. O szczególne zrozumienie apelujemy do rowerzystów - mówi Jarosław Łukasiewicz.

Prace antykorozyjne na obiekcie poprzedzi m.in. mycie konstrukcji pod dużym ciśnieniem. Obszar prac został osłonięty specjalną folią, która ma chronić m.in. przejeżdżające pojazdy. Rozpoczęły się także prace pod mostem, w związku z którymi wykonawca przygotował tymczasową drogę technologiczną z gruzu na wysokości ulicy Dybowskiej.

- Wykonanie dojazdu tymczasowego było konieczne z uwagi na ochronę ulicy Dybowskiej, która nie jest przewidziana dla obsługi ruchu ciężkiego. Dodatkowo na tym odcinku jest ona jednocześnie wałem przeciwpowodziowym, a pod jej nawierzchnią zlokalizowana jest magistrala wodociągowa - wyjaśnia Rafał Wiewiórski, dyrektor MZD.