Od 15 czerwca będzie można osobiście załatwiać sprawy w kolejnych działach Urzędu Miasta Torunia. Zmieniają także sposób pracy punkty nieodpłatnych porad prawnych.
Przez cały okres obostrzeń związanych z pandemią COVID-19 Urząd Miasta Torunia nieprzerwanie załatwiał sprawy urzędowe i rozpatrywał wnioski zgłaszane przez mieszkańców. I choć wielu z nas przyzwyczaiło się już do zdalnych kontaktów z urzędami, a wiele spraw można załatwić przez Internet, bez wychodzenia z domu, w niektórych sytuacjach wizyta w urzędzie jest konieczna.
Od poniedziałku, 15 czerwca 2020 r., Urząd Miasta Torunia uruchamia kolejne miejsca bezpośredniej obsługi mieszkańców. Do grupy 14 działów przyjmujących już interesantów dołączają kolejne - w sumie jest to 30 działów.
Dotychczas stanowiska bezpośredniej obsługi klientów funkcjonowały w następujących działach UMT:
- Urząd Stanu Cywilnego
- Wydział Spraw Administracyjnych
- Wydział Ewidencji i Zezwoleń
- Wydział Komunikacji
- Wydział Gospodarki Komunalnej
- Biuro Mieszkalnictwa
- Miejski Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności
- Wydział Gospodarki Nieruchomościami
- Wydział Podatków i Windykacji
- Wydział Architektury i Budownictwa
- Wydział Księgowości – Kasa
- Biuro Obsługi Urzędu – PIUM
- Biuro Toruńskiego Centrum Miasta
- Miejski Rzecznik Konsumentów
Od 15 czerwca dołączą kolejne:
W budynku przy ul. Wały gen. Sikorskiego 8:
- Wydział Promocji i Turystyki
- Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji
- Biuro Rady Miasta
- Kancelaria Prezydenta Miasta
W budynku przy ul. Wały gen. Sikorskiego 10:
- Wydział Kultury
- Wydział Inwestycji i Remontów
- Biuro Ekonomiki i Nadzoru Właścicielskiego
- Biuro Kontroli
W budynku przy ul. Wały gen. Sikorskiego 12:
- Wydział Środowiska i Ekologii
- Biuro Ogrodnika Miejskiego
W budynku przy ul. Wały gen. Sikorskiego 25:
- Biuro Rewitalizacji
W budynku przy ul. Grudziądzkiej 126 B:
- Wydział Geodezji i Kartografii
W budynku przy ul. Fałata 39:
- Wydział Edukacji
- Wydział Sportu i Rekreacji
- Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej
W budynku przy ul. Podmurnej 2/2 A:
- Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków
We wszystkich wskazanych wyżej lokalizacjach praca odbywa się w godzinach 7.30-15.30 i w pełnym zakresie spraw.
Obsługa interesantów odbywa się zawsze w wyznaczonych miejscach i na wyznaczonych stanowiskach, do których osoby przychodzące są kierowane przez portierów lub przez pracowników działu załatwiającego sprawę.
UTRZYMANA ZOSTAJE ZASADA WCZEŚNIEJSZEGO UMÓWIENIA SIĘ NA WIZYTĘ W URZĘDZIE (telefonicznie, mailowo) na konkretny dzień i godzinę, z wyjątkiem Referatu Zgonów USC oraz kasy (godziny pracy kasy: 8.00-15.00).
Informacje o adresach i zakresach zadań poszczególnych działów Urzędu Miasta Torunia można znaleźć w
Biuletynie Informacji Publicznej
.Dodatkowo zaczynają funkcjonować w trybie telefonicznym cztery punkty nieodpłatnych porad prawnych. Nie trzeba już składać specjalnego wniosku o udzielenie porady - wystarczy zadzwonić do jednego z punktów.
W dalszym ciągu obowiązują środki bezpieczeństwa sanitarnego, m.in.: zachowywanie bezpiecznej odległości, pomiar temperatury, maseczki, przyłbice, rękawiczki jednorazowe, dezynfekcja rąk, dezynfekcja sprzętów i pomieszczeń oraz przychodzącej korespondencji.
fot. Małgorzata Litwin
Koronawirus, informacje lokalne