Toruńskie Centrum Świadczeń Rodzinie zachęca do zapozania się z zasadami składania wniosków na nowy okres zasiłkowy 2020/2021.

  1. Gdzie pobrać formularze wniosków?

Formularze wniosków dostępne są na stronie internetowej Centrum.

Przejdź do strony Centrum.

Ta specjalnie utworzona podstrona zawiera także broszury informacyjne oraz wzory wypełnionych druków wraz z instruktażem.

Ponadto druki są dostępne w obu siedzibach Toruńskiego Centrum Świadczeń Rodzinie:

  • ul. Batorego 38/40, od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 do 16:00
  • ul. Rydygiera 12A, od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 do 15:00

oraz w budynkach Urzędu Miasta Torunia:

  • ul. Wały gen. Sikorskiego 8 (PIUM, budynek główny Urzędu Miasta),
    od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-15:00

  • ul. Szosa Chełmińska 27 (przy Targowisku Miejskim), czynny tylko w sierpniu,
    od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:30

  • ul. Legionów 220 (przy zajezdni autobusowej MZK), czynny tylko w sierpniu,
    od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:30

  1. Jak można złożyć wniosek?

> PRZEZ INTERNET

Wnioski można składać elektronicznie:

  • za pośrednictwem portalu

    Emp@tia

    (zasiłek rodzinny, specjalny zasiłek opiekuńczy, świadczenia z funduszu alimentacyjnego, świadczenia „Dobry start”, tzw. 300+) oraz przez ePUAP.
  • za pośrednictwem bankowości elektronicznej - świadczenia „Dobry start”, tzw. 300+.

Zachęcamy do składania wniosków o świadczenie „Dobry start” (300+) za pomocą bankowości elektronicznej – wypełnienie wniosku zajmuje kilka minut i nie wymaga wychodzenia z domu.

> TRADYCYJNIE (PAPIEROWO)

3 sierpnia rozpocznie się przyjmowanie wniosków tradycyjnych (papierowych) na kolejny okres świadczeniowy 2020/2021 o:

  • zasiłek rodzinny oraz
  • świadczenie z funduszu alimentacyjnego,
  • świadczenie „Dobry start”.

Wnioski będzie można wrzucać do urn podawczych, przesłać za pośrednictwem poczty, a także złożyć bezpośrednio u pracowników Centrum – pod warunkiem wcześniejszej rejestracji terminu oraz zachowania wszelkich rygorów sanitarnych podczas wizyty w urzędzie (co do zasady wnioski
o świadczenie „Dobry start” prosimy wrzucać do urn podawczych).

> URNY PODAWCZE

Wnioski o świadczenia, pisma, podania, uzupełnienia do wniosków oraz inną korespondencję można bezpiecznie dostarczać do specjalnych urn podawczych, znajdujących się w niżej podanych lokalizacjach:

Toruńskie Centrum Świadczeń Rodzinie:

  • ul. Batorego 38/40, od poniedziałku do piątku godz. 7:00 do 16:00,
  • ul. Rydygiera 12A, od poniedziałku do piątku godz. 7:00 do 15:00.

Siedziby Urzędu Miasta Torunia:

  • ul. Wały gen. Sikorskiego 8 (PIUM, budynek główny Urzędu Miasta),
    od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-15:00

  • ul. Szosa Chełmińska 27 (przy Targowisku Miejskim), czynny tylko w sierpniu,
    od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:30

  • ul. Legionów 220 (przy zajezdni autobusowej MZK), czynny tylko w sierpniu,
    od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:30

Wnioski i dokumenty wkładamy do urny w zaklejonej kopercie.

> POCZTĄ

Wnioski o świadczenia oraz pozostałą korespondencję można przesyłać na adres:

Toruńskie Centrum Świadczeń Rodzinie

ul. Batorego 38/40

87-100 Toruń

> BEZPOŚREDNIO W PUNKCIE PRZYJMOWANIA WNIOSKÓW

Do dyspozycji mieszkańców Torunia będą cztery stanowiska przyjmowania wniosków na nowy okres zasiłkowy, znajdujące się w budynku Toruńskiego Centrum Świadczeń Rodzinie przy ul. Batorego 38/40, a także stanowiska zorganizowane w budynkach Urzędu Miasta Torunia.

Uwaga: Skorzystanie z bezpośredniej obsługi klienta jest możliwe wyłącznie po uprzedniej rezerwacji terminu. Rezerwacji terminu można dokonać:

  • Przez Internet.

    Przejdź do strony z rezerwacją.

  • Telefonicznie, pod nr 56 611 8956 lub 56 611 7997.

Zasady bezpośredniej obsługi mieszkańców

Należy pamiętać, że na terenie kraju nadal obowiązuje stan epidemii. W związku z tym bezpośrednia obsługa klientów odbywa się z zachowaniem wszelkich rygorów sanitarnych:

  • przez cały czas wizyty interesant jest zobowiązany mieć założoną maseczkę zakrywającą usta i nos (wyjątki od tej zasady przewidują odrębne przepisy);
  • przy wejściu na salę obsługi każda osoba jest zobowiązana zdezynfekować ręce – zapewniamy preparat dezynfekcyjny;
  • w tym samym czasie w jednym pomieszczeniu nie może być więcej niż 1 osoba na 1 stanowisko obsługi, z wyłączeniem osób obsługujących interesantów (zasada ta nie dotyczy m. in. dzieci do ukończenia 13. roku życia, osób z niepełnosprawnościami, osób niemogących poruszać się samodzielnie, osób o ograniczonych możliwościach prowadzenia własnych spraw w urzędzie, czy też osób wymagających pomocy tłumacza);
  • należy zachować odpowiedni dystans społeczny pomiędzy pozostałymi osobami. Jeżeli jest to możliwe prosimy nie zabierać ze sobą dzieci.

Fot. Małgorzata Litwin