Toruńskie Centrum Świadczeń Rodzinie zachęca do zapozania się z zasadami składania wniosków na nowy okres zasiłkowy 2020/2021.
- Gdzie pobrać formularze wniosków?
Formularze wniosków dostępne są na stronie internetowej Centrum.
Przejdź do strony Centrum.
Ta specjalnie utworzona podstrona zawiera także broszury informacyjne oraz wzory wypełnionych druków wraz z instruktażem.Ponadto druki są dostępne w obu siedzibach Toruńskiego Centrum Świadczeń Rodzinie:
- ul. Batorego 38/40, od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 do 16:00
- ul. Rydygiera 12A, od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 do 15:00
oraz w budynkach Urzędu Miasta Torunia:
- ul. Wały gen. Sikorskiego 8 (PIUM, budynek główny Urzędu Miasta),
od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-15:00 - ul. Szosa Chełmińska 27 (przy Targowisku Miejskim), czynny tylko w sierpniu,
od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:30 - ul. Legionów 220 (przy zajezdni autobusowej MZK), czynny tylko w sierpniu,
od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:30
- Jak można złożyć wniosek?
> PRZEZ INTERNET
Wnioski można składać elektronicznie:
- za pośrednictwem portalu
Emp@tia
(zasiłek rodzinny, specjalny zasiłek opiekuńczy, świadczenia z funduszu alimentacyjnego, świadczenia „Dobry start”, tzw. 300+) oraz przez ePUAP. - za pośrednictwem bankowości elektronicznej - świadczenia „Dobry start”, tzw. 300+.
Zachęcamy do składania wniosków o świadczenie „Dobry start” (300+) za pomocą bankowości elektronicznej – wypełnienie wniosku zajmuje kilka minut i nie wymaga wychodzenia z domu.
> TRADYCYJNIE (PAPIEROWO)
3 sierpnia rozpocznie się przyjmowanie wniosków tradycyjnych (papierowych) na kolejny okres świadczeniowy 2020/2021 o:
- zasiłek rodzinny oraz
- świadczenie z funduszu alimentacyjnego,
- świadczenie „Dobry start”.
Wnioski będzie można wrzucać do urn podawczych, przesłać za pośrednictwem poczty, a także złożyć bezpośrednio u pracowników Centrum – pod warunkiem wcześniejszej rejestracji terminu oraz zachowania wszelkich rygorów sanitarnych podczas wizyty w urzędzie (co do zasady wnioski
o świadczenie „Dobry start” prosimy wrzucać do urn podawczych).
> URNY PODAWCZE
Wnioski o świadczenia, pisma, podania, uzupełnienia do wniosków oraz inną korespondencję można bezpiecznie dostarczać do specjalnych urn podawczych, znajdujących się w niżej podanych lokalizacjach:
Toruńskie Centrum Świadczeń Rodzinie:
- ul. Batorego 38/40, od poniedziałku do piątku godz. 7:00 do 16:00,
- ul. Rydygiera 12A, od poniedziałku do piątku godz. 7:00 do 15:00.
Siedziby Urzędu Miasta Torunia:
- ul. Wały gen. Sikorskiego 8 (PIUM, budynek główny Urzędu Miasta),
od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-15:00 - ul. Szosa Chełmińska 27 (przy Targowisku Miejskim), czynny tylko w sierpniu,
od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:30 - ul. Legionów 220 (przy zajezdni autobusowej MZK), czynny tylko w sierpniu,
od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:30
Wnioski i dokumenty wkładamy do urny w zaklejonej kopercie.
> POCZTĄ
Wnioski o świadczenia oraz pozostałą korespondencję można przesyłać na adres:
Toruńskie Centrum Świadczeń Rodzinie
ul. Batorego 38/40
87-100 Toruń
> BEZPOŚREDNIO W PUNKCIE PRZYJMOWANIA WNIOSKÓW
Do dyspozycji mieszkańców Torunia będą cztery stanowiska przyjmowania wniosków na nowy okres zasiłkowy, znajdujące się w budynku Toruńskiego Centrum Świadczeń Rodzinie przy ul. Batorego 38/40, a także stanowiska zorganizowane w budynkach Urzędu Miasta Torunia.
Uwaga: Skorzystanie z bezpośredniej obsługi klienta jest możliwe wyłącznie po uprzedniej rezerwacji terminu. Rezerwacji terminu można dokonać:
- Przez Internet.
Przejdź do strony z rezerwacją.
- Telefonicznie, pod nr 56 611 8956 lub 56 611 7997.
Zasady bezpośredniej obsługi mieszkańców
Należy pamiętać, że na terenie kraju nadal obowiązuje stan epidemii. W związku z tym bezpośrednia obsługa klientów odbywa się z zachowaniem wszelkich rygorów sanitarnych:
- przez cały czas wizyty interesant jest zobowiązany mieć założoną maseczkę zakrywającą usta i nos (wyjątki od tej zasady przewidują odrębne przepisy);
- przy wejściu na salę obsługi każda osoba jest zobowiązana zdezynfekować ręce – zapewniamy preparat dezynfekcyjny;
- w tym samym czasie w jednym pomieszczeniu nie może być więcej niż 1 osoba na 1 stanowisko obsługi, z wyłączeniem osób obsługujących interesantów (zasada ta nie dotyczy m. in. dzieci do ukończenia 13. roku życia, osób z niepełnosprawnościami, osób niemogących poruszać się samodzielnie, osób o ograniczonych możliwościach prowadzenia własnych spraw w urzędzie, czy też osób wymagających pomocy tłumacza);
- należy zachować odpowiedni dystans społeczny pomiędzy pozostałymi osobami. Jeżeli jest to możliwe prosimy nie zabierać ze sobą dzieci.
Fot. Małgorzata Litwin