W związku z sytuacją epidemiczną w Urzędzie Miasta Torunia wprowadzone zostaną nowe rozwiązania organizacyjne, służące sprawnej obsłudze mieszkańców, zapewnieniu ciągłości pracy oraz bezpieczeństwu pracowników. Zmiany wchodzą w życie 3 listopada 2020 r.

Nowe rozwiązania wynikają z zaleceń premiera RP Mateusza Morawieckiego, który apelował, by tam, gdzie to możliwe, kierować pracowników administracji publicznej do pracy zdalnej. By zapewnić sprawne działanie urzędu w okolicznościach nasilającej się epidemii, prezydent Michał Zaleski wprowadził zmiany w funkcjonowaniu poszczególnych wydziałów i biur. Nowe zasady będą obowiązywać do 27 listopada, a o ich zmianie bądź pozostawieniu zdecyduje bieżąca sytuacja epidemiczna.

Praca w cyklach rotacyjnych

Część wydziałów pracować będzie w tygodniowych cyklach rotacyjnych: połowa zespołu świadczyć będzie pracę zdalnie, druga połowa pozostanie w biurach. Po tygodniu zespoły będą się zmieniać. Taki tryb pracy obowiązywać będzie w następujących wydziałach:

  • Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków,
  • Biuro Obsługi Urzędu,
  • Biuro Ogrodnika Miejskiego,
  • Biuro Projektów Informatycznych,
  • Biuro Rewitalizacji,
  • Biuro Toruńskiego Centrum Miasta,
  • Miejski Rzecznik Konsumentów,
  • Wydział Architektury i Budownictwa,
  • Wydział Edukacji,
  • Wydział Geodezji i Kartografii,
  • Wydział Gospodarki Komunalnej,
  • Wydział Gospodarki Nieruchomościami,
  • Wydział Inwestycji i Remontów,
  • Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji,
  • Wydział Kultury,
  • Wydział Ochrony Ludności,
  • Wydział Planowania i Nadzoru Finansowego
  • Wydział Promocji i Turystyki,
  • Wydział Rozwoju i Programowania Europejskiego,
  • Wydział Sportu i Rekreacji,
  • Wydział Środowiska i Ekologii.

Praca dwuzmianowa

Kolejnym rozwiązaniem jest wykonywanie pracy w systemie dwuzmianowym w cyklach tygodniowych w godz. 7:00-21:00. I zmiana pracować będzie od godz. 7:00 do 13:45, zaś II zmiana od godz. 14:15 do 21:00. Pomiędzy godz. 13:45 a 14:15 nastąpi przerwa na dezynfekcję i wietrzenie pomieszczeń. W takim trybie pracować będą następujące działy:

  • Biuro Kadr i Płac,
  • Biuro Rady Miasta,
  • Kancelaria Prezydenta Miasta,
  • Wydział Księgowości,
  • Wydział Podatków i Windykacji,
  • Wydział Prawny,
  • Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej. 
  • Pracę w systemie dwuzmianowym nadal świadczą:
  • Urząd Stanu Cywilnego,
  • Wydział Obsługi Mieszkańców,
  • Wydział Spraw Administracyjnych.

Bez zmian pozostają godziny pracy pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach: Inspektor Ochrony Danych, Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych oraz Kierownik Kancelarii Tajnej.

Zasady bezpośredniej obsługi mieszkańców

Działy realizujące bezpośrednią obsługę mieszkańców pracują w następujący sposób:

  • Urząd Stanu Cywilnego - od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-13:30 oraz 14:30-20:30, a także w soboty w godz. 8:00-12:00,
  • Wydział Obsługi Mieszkańców i Wydział Spraw Administracyjnych - od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-13:30 oraz 14:30-20:30, a także w soboty: 7 i 21 listopada, 5 i 12 grudnia oraz 9 i 16 stycznia 2021 r. w godz. 7:30-14:30,
  • Wydział Księgowości - kasa - od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-13:30.

Bezpośrednia obsługa interesantów w określonym zakresie możliwa jest także w następujących działach:

  • Wydział Architektury i Budownictwa - wydawanie dokumentacji budowlanej,
  • Wydział Edukacji - stypendia szkolne,
  • Wydział Geodezji i Kartografii - wydawanie dokumentacji geodezyjnej np. na potrzeby banku lub aktu notarialnego.
  • Działy, które prowadzą postępowania administracyjne realizować będą także prawo wglądu w akta sprawy.

Uwaga! Przypominamy, że bezpośrednia obsługa interesantów może mieć miejsce tylko po wcześniejszym telefonicznym lub e-mailowym zgłoszeniu i umówieniu się na konkretny termin i godzinę. Konieczne jest także stosowanie się do zasad reżimu sanitarnego:

  • wchodzącym mierzona jest temperatura,
  • obowiązkowa dezynfekcja rąk lub założenie rękawiczek jednorazowych,
  • obowiązkowe zakrywanie ust i nosa.

W pozostałych działach obsługa interesantów jest ograniczona i odbywać się będzie telefonicznie, za pośrednictwem poczty e-mail, komunikatorów internetowych, platformy ePUAP, urny na korespondencję, wysyłki korespondencji pocztą itp.

Fot. Małgorzata Litwin

Kategoria:

Koronawirus, informacje lokalne

Urząd Miasta, jednostki miejskie