Czy lodziarnia to dobry pomysł na biznes? Zdecydowanie tak! Jeśli właściwie zaplanujesz swoje działania, możesz osiągać nawet 800% marży! Co zrobić, żeby osiągnąć sukces? Poznaj czynniki, które wpłyną na Twoje powodzenie i zobacz, jak zacząć "kręcić lody".
Otwarcie lodziarni: planowanie i badanie rynku
Pierwszym krokiem prowadzącym do otwarcia własnej lodziarni jest dobry biznesplan. Co w nim uwzględnić? Oto kilka elementów, które mają znaczenie.
Po pierwsze, przyjrzyj się sytuacji na lokalnym rynku. To, gdzie zamierzasz sprzedawać lody, decyduje w dużej mierze o typie działalności oraz tym, co znajdzie się w lodowym menu.
Sprawdź i określ zatem:
- jak duża jest populacja na obszarze, w którym chcesz prowadzić lodziarnię;
- kim są potencjalni klienci Twojej lodziarni — czy są to mieszkańcy pobliskiego osiedla, czy może raczej turyści; rozważ, czy te osoby będą odwiedzać Twoją lodziarnię przez większą część roku, czy szansę na biznes masz tylko sezonowo;
- jaka jest konkurencja w okolicy — sprawdź, jakie lodziarnie działają w pobliżu oraz w jakiej formule prowadzą sprzedaż lodów: czy oferują tylko "lody na gałki", włoskie albo lody amerykańskie z maszyny, a może wiele smaków lodów rzemieślniczych; zastanów się, jaką ofertą możesz się wybić na ich tle;
- czy Twój biznes będzie sezonowy, czy planujesz lodziarnię stacjonarną, która będzie działać przez całą rok lub jego większą część.
Określ także, jakim budżetem dysponujesz na start. Bez względu na to, czy zdecydujesz się na wynajem lokalu, postawienie budki z lodami, czy sprzedaż mobilną, na start czeka Cię inwestycja. Pamiętaj! Dobre wyposażenie lodziarni to prawdziwy skarb! Sprawdź ofertę https://vegagastro.pl/!
Nie masz pewności, czy zdecydować się na produkcję lodów, czy tylko ich sprzedaż? Nie wiesz, jaki typ maszyny do lodów wybrać? W takiej sytuacji warto się skonsultować z ekspertami. Rozsądnym pomysłem może być kontakt z doświadczonym dystrybutorem maszyn do lodów, np. Vegagastro, i zasięgnięcie porady.
Alternatywną opcją może być zapisanie się na szkolenie dla początkujących. Takie zajęcia są prowadzone w wielu miastach Polski i często bywają nawet bezpłatne. Warto więc z nich skorzystać, aby dowiedzieć się, jak produkować i sprzedawać lody z zyskiem.
Prowadzenie lodziarni: lokalizacja budki z lodami i design
Już wiesz, jaki rodzaj lodów chcesz sprzedawać? Czas wybrać lokalizację lodziarni. To bardzo istotna kwestia. To, gdzie otworzy się Twój lokal albo w jakim miejscu stanie budka z lodami, może zadecydować o powodzeniu biznesu.
Powód jest prosty: większość klientów lodziarni będzie spontanicznie podejmować decyzję o zakupie lodów. Dlatego muszą oni mieć szansę na przejście obok Twojego lokalu. Idealnie sprawdzą się zatem np.:
- miejskie pasaże,
- kurortowe promenady,
- okolice centrów handlowych i rynków miejskich;
- pobliże szkół czy obiektów kulturalnych oraz sportowych;
- miejsca blisko zatłoczonych przystanków komunikacji publicznej.
Trzeba jednak pamiętać, że im atrakcyjniejsza lokalizacja lodziarni, z tym wyższym czynszem najmu punktu sprzedaży lodów/przestrzeni trzeba się liczyć.
Pamiętaj też, że lokal, w którym powstanie lodziarnia, musi spełnić wymogi sanepidu. Najważniejsze to łatwo zmywalne podłogi i ściany oraz powierzchnie robocze, a ponadto dostęp do ciepłej wody i akcesoriów higienicznych.
A co z designem lodziarni? Warto zadbać o ciekawy branding lokalu: taki, który przyciągnie klientów i wspomoże sprzedaż lodów, a także będzie łatwy do zapamiętania. Dobrze, jeśli przechodnie będą już z daleka widzieli, że przed nimi Twoja lodziarnia.
Jak skutecznie przyciągnąć klientów do własnej lodziarni i rozwijać biznes?
Masz już lokal, sprzęt do produkcji lodów na miejscu, urządzenia chłodnicze do przechowywania lodów... nie pozostaje nic, jak wdrożyć biznesplan w życie! Twoja lodziarnia jest gotowa na rozpoczęcie prowadzenia działalności!
Co zrobić, aby przychód ze sprzedaży lodów szybko osiągnął dobry poziom? Ważne są dwa elementy.
Po pierwsze, jakość lodów, które oferujesz. Każdy zmrożony deser powinien mieć świetny smak i konsystencję. O to zadbasz dzięki dobrej klasy składnikom, sprawdzonej recepturze lodów oraz maszynom do produkcji renomowanej marki.
Po drugie, ważny jest marketing Twojej lodziarni. Bądź w kontakcie z klientami wszelkimi możliwymi sposobami. Program lojalnościowy, potykacze z wyraźnymi informacjami o promocjach, działalność w mediach społecznościowych... możesz zrobić wiele, aby zaprosić klientów na lody.
Łącz różne strategie marketingowe i dbaj o nieustannie wysoką jakość lodów, aby zarobić na lodziarni i prowadzić ją z przyjemnością. Powodzenia!