Firmowy profil na takich portalach jak Facebook, Instagram wymaga ciągłej pracy, również obsługa LinkedIn. Nieaktywny profil firmowy może mieć bardzo negatywny wpływ na postrzeganie marki firmowej w internecie. Są jednak błędy, które można popełnić prowadząc samemu takie profile w social media. Warto więc przyjrzeć się przykładowym błędom których zdecydowanie lepiej unikać, aby nie obniżyć prestiżu firmy i nie stracić zaufania w oczach klientów. Zwłaszcza w obecnej sytuacji kryzysowej, która dotyka rynek towarów i usług (w takich przypadkach pomoc firmom oferują agencje typu https://kryzysowy.marketing). Dotyczy ona nie tylko stricte działu "social media", ale całościowej obsługi i promocji firmy w sieci.

Zbyt dużo treści

Jeśli staramy się zbyt mocno, aby zdobyć nowych klientów to można popełnić taki zasadniczy błąd polegający na zamieszczaniu dużej ilości postów, które nie zdążą w większości dotrzeć do odbiorców. Jeśli już jednak docierają to wywołują zniechęcenie ze względu na zbytnią nachalność. Jeśli nie mamy czasu, aby zamieszczać wpisy regularnie to warto skorzystać z funkcji zaplanowania danych postów. Funkcja ta może okazać się niezwykle przydatna, bo pozwala wybrać odpowiedni czas, który pozwoli uzyskać większy zasięg bez konieczności naszej obecności przy komputerze i ręcznego wysyłania takich wiadomości o określonej godzinie.

Brak ciekawego pomysłu

W gruncie rzeczy zbyt duża ilość dostarczanych treści ma zwykle związek z brakiem jednego, ciekawego pomysłu na prowadzenie firmowej strony w serwisie społecznościowym. Prowadzenie Facebooka firmowego staje się w dzisiejszych czasach niezwykle ważne i wręcz niezbędne, należy zwrócić uwagę czy dane treści pasują do koncepcji firmy. Jeśli jest to biuro rachunkowe to niekoniecznie muszą tam się znaleźć dowcipy na każdy dzień. Warto dostosować poziom do branży firmowej i do wieku odbiorców oraz ich zainteresowań. Problemem jest też zbyt duża rozciągłość tematyczna. Dobrze jest skupić się na wybranym zagadnieniu i od czasu do czasu jedynie zdawkowo poruszać inne tematy.

Brak interakcji ze strony firmy

Jeśli już zaplanujemy posty do wysyłania na kilka kolejnych dni, a nawet tygodni to może pojawić się problem związany z brakiem interakcji z użytkownikami, którzy będą udzielać się w komentarzach do tych postów. Mowa tutaj nie tylko o komentarzach z pytaniami lub wątpliwościami, czy też z problemami. Dotyczy to również komentarzy w formie opinii. Warto nawet takie komentarze nagrodzić polubieniem lub podziękowaniem za chęć wyrażenia swojego zdania w danym temacie.

Brak multimediów lub ich nieodpowiedni dobór

Ciekawe artykuły i długie teksty wymagają tego, aby były urozmaicone odpowiednimi zdjęciami. To właśnie zdjęcie wywołuje to pierwsze wrażenie i zachęca do zagłębienia się w pozostały tekst. Problemem może być też to, że zdjęcia zupełnie nie pasują do konceptu treści lub sprawiają wrażenie amatorskich. Czasem wystarczy niewielka obróbka graficzna, aby zdjęcie prezentowało się o poziom lepiej.

Błędy na które nie może sobie pozwolić firma w social media