Trasa Staromostowa w Toruniu rośnie na oczach mieszkańców - co się dzieje przy Dekerta i placu Niepodległości

Budowa niemal 500-metrowego odcinka między ul. Dekerta a pl. Niepodległości przyspiesza; miasto realizuje wariant jednojezdniowy z przejściami i rondem oparty na analizach ruchu i prognozach na 2030 i 2040 rok.
- Zobacz jak Toruń zmienia fragment śródmieścia
- Sprawdź co jest już zrobione i co będzie dalej
- Co to daje mieszkańcom i jak wpisuje się w miejskie trendy
Zobacz jak Toruń zmienia fragment śródmieścia
Prace prowadzone są na blisko 500-metrowym odcinku od ul. Dekerta do pl. Niepodległości. To fragment Trasy Staromostowej, dla którego jesienią 2024 roku zaprezentowano nowy wariant jednojezdniowy. W projekcie przewidziano bezpieczne przejścia dla pieszych i rondo, a wybór przekroju uzasadniono wynikami analiz ruchu przeprowadzonych przez dr hab. inż. Jacka Chmielewskiego oraz prof. PK dr hab. inż. Jana Kempę i prof. PBS. Analizy symulacyjne dla prognozy ruchu na lata 2030 i 2040 potwierdziły zasadność rozwiązania jednojezdniowego dla tego odcinka.
Sprawdź co jest już zrobione i co będzie dalej
Miejski Zarząd Dróg w Toruniu informuje, że wykonano około 60% nawierzchni parkingów w ramach robót. W najbliższym czasie planowane są prace związane z kanalizacją deszczową na ul. Gałczyńskiego oraz usuwanie kolizji teletechnicznych i energetycznych w tej lokalizacji. W bieżącym tygodniu prowadzone są roboty ziemne dla jezdni serwisowej łączącej się z ul. Sportową. Te prace przygotowawcze mają umożliwić dalszą realizację ciągu i poprawić dostępność okolicznych terenów.
Co to daje mieszkańcom i jak wpisuje się w miejskie trendy
Wykonanie jednojezdniowego odcinka ma poprawić skomunikowanie analizowanego obszaru oraz podnieść poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego. Projekt wpisuje się też w szerszy trend ograniczania przestrzeni transportowej w centrach miast na rzecz terenów bardziej przyjaznych mieszkańcom. Realizacja prac technicznych — od parkingów, przez kanalizację deszczową, po rozwiązywanie kolizji infrastrukturalnych — ma kluczowe znaczenie dla płynnego zakończenia inwestycji i minimalizacji utrudnień dla użytkowników ulic Dekerta, Gałczyńskiego i Sportowej.
na podstawie: UM Toruń.
Autor: krystian