UM Toruń: Zasady funkcjonowania urzędu

4 min czytania

Od 17 marca obowiązują nowe zasady korzystania z usług Urzędu Miasta Torunia. Z większością działów można się kontaktować wyłącznie drogą elektroniczną, przez telefon lub pocztą.

W przypadkach, gdy wizyta w urzędzie będzie konieczna obowiązują zapisy na konkretny termin.

1. W trosce o minimalizowanie źródeł zakażenia koronawirusem większość działów UMT zmienia od wtorku (17 marca 2020) sposób kontaktów ze swoimi klientami. Tylko za pomocą środków komunikacji elektronicznej, telefonów i poczty można kontaktować się z następującymi działami(po kliknięciu w nazwę działu przejdziemy do danych kontaktowych w BIP):

  • Biuro Ekonomiki i Nadzoru Właścicielskiego

;

  • Biuro Kadr i Płac

;

  • Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków

;

  • Biuro Mieszkalnictwa

;

  • Biuro Obsługi Urzędu

;

  • Biuro Ogrodnika Miejskiego

;

  • Biuro Projektów Informatycznych

;

  • Biuro Rady Miasta

;

  • Biuro Rewitalizacji

;

  • Biuro Toruńskiego Centrum Miasta

;

  • Inspektor Ochrony Danych

;

  • Kancelaria Prezydenta Miasta

;

  • Miejski Rzecznik Konsumentów

;

  • Wydział Architektury i Budownictwa

;

  • Wydział Budżetu i Planowania Finansowego

;

  • Wydział Ewidencji i Zezwoleń

;

  • Wydział Geodezji i Kartografii

;

  • Wydział Gospodarki Komunalnej

;

  • Wydział Gospodarki Nieruchomościami

;

  • Wydział Inwestycji i Remontów

;

  • Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji

;

  • Wydział Księgowości

;

  • Wydział Ochrony Ludności

;

  • Wydział Podatków i Windykacji

;

  • Wydział Promocji i Turystyki

;

  • Wydział Rozwoju i Programowania Europejskiego

;

  • Wydział Sportu i Rekreacji

;

  • Wydział Środowiska i Ekologii

;

  • Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej

2. Działają dwa Punkty Informacyjne Urzędu Miasta Torunia:

PIUM Centrum na Wałach gen. Sikorskiego 8

PIUM Grudziądzka na ul. Grudziądzkiej 126 B

. Przy czym w PIUM-ach można jedynie zostawić korespondencję papierową - poprzez WRZUCENIE DOKUMENTÓWDO SPECJALNYCH URN PODAWCZYCH oraz uzyskać podstawową informacje o zasadach funkcjonowania urzędu. Nie jest możliwe załatwianie w PIUM-ach żadnych innych spraw.

3. Sprawy związane z pojazdami , w szczególności z rejestracją samochodów i uzyskiwaniem dowodów rejestracyjnych czy praw jazdy można załatwiać w

(ul. Wały gen. Sikorskiego 25) osobiście, ale WYŁĄCZNIE PO WCZEŚNIEJSZYM UMÓWIENIU SIĘ NA TERMIN - za pomocą telefonu, maila lub systemu kolejkowego.

4. Sprawy związane z dowodami osobistymi i z wyborami można załatwiać w

Wydziale Spraw Administracyjnych

(ul. Batorego 38/40) osobiście, ale WYŁĄCZNIE PO WCZEŚNIEJSZYM UMÓWIENIU SIĘ NA TERMIN - za pomocą telefonu, maila lub systemu kolejkowego. Osoby, które chcą uzyskać wpis na listę wyborców lub zaświadczenie o prawie do głosowania mogą to zrobić w późniejszym terminie (pierwsza ze spraw do 5 maja, druga do 8 maja.

5. Sprawy związane ze zgłaszaniem zgonów , zgłaszaniem urodzin z uznaniem ojcostwa , a także w uzasadnionych przypadkach ze ślubami można załatwiać w

Urzędzie Stanu Cywilnego

(ul. Bydgoska 5) osobiście. Zachęcamy do WCZEŚNIEJSZEGO UMAWIANIA SIĘ NA TERMIN - za pomocą telefonu, maila lub systemu kolejkowego - dzięki czemu czas oczekiwania będzie krótszy co zminimalizuje ryzyko zakażenia się od przypadkowych osób.

6. Sprawy związane z orzekaniem o niepełnosprawności , podwyższania stopnia orzeczenia, wydawania orzeczeń uprawniających do świadczeń pielęgnacyjnych czy odbioru kart parkingowych i legitymacji osoby niepełnosprawnej można załatwiać w siedzibie Miejskiego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności (ul. Fałata 39) osobiście, ale WYŁĄCZNIE PO WCZEŚNIEJSZYM UMÓWIENIU SIĘ NA TERMIN - za pomocą telefonu, maila lub systemu kolejkowego

** (ul. Grudziądzka 126 B) można dokonywać wpłat gotówkowych.

W każdym z działów wskazanych w punktach od 2 do 6 ruchem będą kierować pracownicy ochrony.

- Chcemy, aby kontakt był bezpieczny dla mieszkańców i urzędników. Aby mógł być bezpieczny musi odbywać się w odpowiednich warunkach i być jak najrzadszy, dlatego prosimy Państwa o zrozumienie - mowił podczas konferencji prasowj prezydent Torunia Michał Zaleski. - Niektóre drzwi do urzędu i miejskich instytucji będą przymknięte, ale urząd miasta jest dostępny cały czas za pośrednictwem Internetu, telefonu i maili. Adresy i numery telefonów znajdziecie na stronie internetowej urzędu miasta. Proszę także pamiętać o możliwości korzystania z profilu zaufanego i podpisu elektronicznego - do podpisywania pism składanych elektronicznie. __

- Są oczywiście zakresy spraw, które trzeba załatwić osobiście i w dalszym ciągu toruński magistrat oferuje taką możliwość w pewnym zakresie. Osobisty kontakt w dwóch PIUM-ach oraz kilku wybranych wydziałach będzie możliwy, ale po uprzednim kontakcie telefonicznym lub mailowym i umówieniu się na spotkanie - wyjaśnia prezydent Zaleski.

  • Wykaz działów Urzędu Miasta Torunia na stronie BIP

W Urzędzie Miasta Torunia działają dodatkowe telefony informacyjne , pod którymi można uzyskać informację o sposobie załatwienia sprawy. Pracownik może także przełączyć rozmowę do właściwego działu urzędu:

  • 56 611 87 90
  • 56 611 86 53
  • 56 611 87 77
  • 56 611 85 80

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

fot. Małgorzata Litwin

Koronawirus, informacje lokalne

Urząd Miasta Torunia,

torun.pl/pl/zasady-funkcjonowania-urzedu

Autor: krystian