Właścicielka Księgarni „Hobbit”, Sława Jędrzyńska-Chudzińska, w rozmowie z Centrum Wsparcia Biznesu opowiada o tym, jak podczas pandemii koronawirusa zmieniła model biznesowy firmy. Książki na wynos, sprzedaż literatury z samochodu, dowóz lektur dla osób objętych kwarantanną - tak wygląda rzeczywistość handlowa jednej z najstarszych toruńskich księgarń.
Hobbit to księgarnia z trzydziestoletnią tradycją, asortymentem z najwyższej półki i poradą dla każdego, kto szuka dobrej lektury. Z szacunkowych danych Polskiej Izby Książki wynika, że w najbliższym czasie z polskiej mapy może zniknąć aż 40% stacjonarnych księgarń niezależnych. Jak bardzo skurczy się rynek wydawanych nowości – tego nikt jeszcze nie wie, ale wydawcy przekładają premiery na kolejne miesiące, a najchętniej na jesień, oczywiście dostosowując się do obecnej sytuacji. Kupujcie książki, czytajcie, wspierajcie autorów. Przetrwajmy to razem, pamiętajcie #wracamydonormalnosci.
Centrum Wsparcia Biznesu prezentuje specjalny cykl wideo rozmów z toruńskimi przedsiębiorcami, którzy opowiadają o tym jak ich firmy wracają do normalności: rynkowe rozwiązania na czas kryzysu, społeczna odpowiedzialność biznesu, komunikacja z klientem podczas pandemii, marketing w sieci w czasie zarazy.
Skutki finansowe spowodowane pandemią odczują zarówno wielkie korporacje, jak i mali przedsiębiorcy. Nic więc dziwnego, że większość z nich próbuje ratować sytuację począwszy od wprowadzania nowych, dostosowanych do aktualnej sytuacji produktów, aż po przeniesienie biznesu do internetu i ruchy wizerunkowe. W aktualnej rzeczywistości grożącego firmom kryzysu cykl #wracamydonormalnosci ma być wsparciem marketingowym dla toruńskich przedsiębiorców.
Koronawirus, informacje lokalne
Wsparcie dla biznesu