Gotowe są trzy koncepcje rozbudowy ulicy Łukasiewicza na toruńskich Bielanach. Do 27 maja drogowcy czekają na opinie mieszkańców.

Miejski Zarząd Dróg w Toruniu przygotowuje dokumentację kosztorysowo-projektowa dla przebudowy ul. Łukasiewicza, na odcinku od ul. Szosa Okrężna do ul. Fałata. W ramach zadania planowana jest rozbudowa parkingu.

- Dokumentację chcemy przygotować wspólnie z mieszkańcami, w ramach realizowanych przez nas konsultacji społecznych. Przygotowaliśmy trzy koncepcje, w których zostały zawarte podstawowe założenia i zakres, jaki planujemy zrealizować. Upubliczniamy te materiały i zachęcamy do zgłaszania internetowych zapytań, uwag i sugestii. Chcemy wypracować z mieszkańcami rozwiązanie, które posłuży projektantowi do dalszych prac - mówi Rafał Wiewiórski, dyrektor MZD z Toruniu.

Materiały są dostępne na stronie www.mzd.torun.pl w zakładce Zaprojektuj ulicę. Na uwagi MZD czeka do 27 maja 2020 r. Można je przesyłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. z dopiskiem Przebudowa ul. Łukasiewicza ze wskazaniem wybranego przez Państwa wariantu.

Założenia do koncepcji przebudowy/rozbudowy ul. Łukasiewicza na odcinku od Szosy Okrężnej do ul. Fałata w Toruniu zostały przygotowane zgodnie z obowiązującym na tym terenie Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego.

KONCEPCJA 1

1. Wykonanie tzw. „przebicia” , tj. połączenia jezdni pomiędzy ul. Szosa Okrężna a Fałata,
2. Likwidacja garaży,
3. Wykonanie ciągu pieszo-rowerowego po północnej stronie ulicy,
4. Budowa miejsc postojowych,
5. Budowa chodników / ciągów pieszych,
6. Przebudowa skrzyżowania Łukasiewicza / Fałata,

KONCEPCJA 2

1. Brak – jak obecnie - tzw. „przebicia” pomiędzy ul. Szosa Okrężna a Fałata,
2. Likwidacja garaży,
3. Wykonanie ciągu pieszo-rowerowego po północnej stronie ulicy Łukasiewicza od Szosy Okrężnej do placu do zawracania; dalej osobno ścieżka rowerowa (po stronie południowej) i chodnik (po północnej),
4. Budowa miejsc postojowych, chodników,
5. Budowa dwupoziomowego parkingu dla samochodów osobowych,
6. Przebudowa skrzyżowania Łukasiewicza / Fałata,

KONCEPCJA 3

1. Brak – jak obecnie - tzw. „przebicia” pomiędzy ul. Szosa Okrężna a Fałata,
2. Likwidacja garaży,
3. Wykonanie osobno: ścieżki rowerowej i chodnika na całej długości opracowania
4. Budowa miejsc postojowych;
5. Pozostawienie miejsca na obiekt kubaturowy / ewentualnie wykonanie miejsc postojowych w poziomie terenu (odseparowanych od jezdni głównej – osobny zjazd)
6. Przebudowa skrzyżowania Łukasiewicza / Fałata, w układzie zbliżonym do istniejącego, zastosowanie tzw. „wyniesionego skrzyżowania”

Fot. Tomasz Włoszczyński