Na ilu obrońców powinna grać reprezentacja Polski?

Nadchodzący mundial budzi w kibicach z całego kraju ogromne emocje. Ogromne oczekiwania wobec reprezentantów Polski zostały nieco ostudzone przez narosłe wątpliwości podczas rozgrywania międzynarodowych spotkań w Lidze Narodów UEFA. Bez wątpienia, największym polem do dyskusji jest słaba skuteczność naszych napastników, ale przede wszystkim niezwykle "dziurawa" formacja obronna, która na przestrzeni ostatnich sezonów prezentuje się zdecydowanie najsłabiej od lat. W tym miejscu wielu ekspertów i fanów piłki nożnej prowadzi rozmaite dyskusje na temat faktycznego stanu naszej defensywy spierając się jednocześnie, czy wdrażany ostatnio system gry na trzech środkowych obrońców z tzw. wahadłowymi sprawdzi się na nadchodzącym mundialu i czy nie byłoby lepiej wrócić do lepiej znanego naszej reprezentacji, klasycznego systemu z dwoma środkowymi i dwoma bocznymi obrońcami, w którym biało-czerwoni dość dobrze prezentowali się na przestrzeni meczów o stawkę.

Zalety i wady gry na trzech obrońców

Zdecydowanie największą zaletą gry na trzech obrońców jest przesunięcie formacji ofensywnej do przodu co zdecydowanie sprzyja współczesnemu modelowi gry w piłkę nożną. System ten pozwala na dynamiczne budowanie akcji w oparciu o zagęszczony środek pola i wsparcie bocznych sektorów przez szybkich wahadłowych. 
Absolutnym minusem względem wykorzystania tego systemu w praktyce jest aktualne zdrowie polskich zawodników. Pod wielkim znakiem zapytania stoi kwestia środkowych pomocników. Grzegorz Krychowiak już od jakiegoś czasu nie jest w optymalnej dla siebie formie, a kontuzja Krystiana Bielika z pewnością stawia pod znakiem zapytania funkcjonalność naszej linii pomocy. Biorąc pod uwagę małą motorykę, zagęszczanie środka pola kosztem zmniejszonej liczby obrońców może odbić się czkawką do formacji defensywnej reprezentacji. Właśnie ten fakt rodzi w kibicach temat sporów odnośnie tego, czy reprezentacja Polski powinna grać w trójce z tyłu. Zdecydowanie największym problemem jest brak szerokiej kadry w perspektywie wahadłowych na światowym poziomie - szczególnie na lewym skrzydle. O ile Bartosz Bereszyński dobrze sprawdzał się na lewym skrzydle, o tyle jest zawodnikiem prawonożnym co niezbyt wpasowuje się w standardy lewego wahadłowego na tle światowej piłki.

Zalety i wady gry na czterech obrońców

Gra na czterech obrońców wyglądała w wykonaniu naszej reprezentacji zdecydowanie lepiej - oczywiście ze statystycznego punktu widzenia. Zdecydowanie pewniej w tej formacji wyglądała dwójka stoperów Glik-Bednarek. Nie da się ukryć, że dwójka nominalnych polskich stoperów komunikuje się znacznie lepiej w tym ustawieniu, jednak trudno wymagać od nich automatycznego przestawienia się na trójkę z tyłu. Zdecydowaną wadą gry na czwórkę z tyłu jest znacznie mniejsze zagęszczenie środka pola, gdzie rozgrywa się znaczna większość walki o piłkę i rozgrywanie ataku pozycyjnego. 

Na ilu obrońców powinna grać reprezentacja Polski?

Wydaje się, że nie ma jednej, właściwej odpowiedzi. Czesław Michniewicz ma z pewnością twardy orzech do zgryzienia odnośnie ustawienia w formacji defensywnej. Z pewnością, gra z trudniejszym rywalem powinna odbywać się w systemie z czwórką obrońców, a mniej wymagający rywale powinni zostać zepchnięci do defensywy przez atak pozycyjny i w takim przypadku zdecydowanie lepiej sprawdzi się środkowych defensorów i mobilne wahadła.

Legalny polski bukmacher? Sprawdź https://betfan.pl/zaklady-bukmacherskie i obstawiaj sporty z wielu różnych dyscyplin.

W Polsce korzystanie z usług nielegalnych bukmacherów jest zabronione i wiąże się z konsekwencjami narażenia się na kary pieniężne i odpowiedzialność karną. Zakłady można obstawiać wyłącznie u operatorów posiadających zezwolenie Ministerstwa Finansów. Hazard uzależnia i nie należy czynić z niego sposobu na życie.

Betfan to legalny polski bukmacher internetowy. Zakłady wzajemne urządzane przez spółkę BetFan sp. z o.o. przez sieć Internet przyjmowane są na stronie internetowej Spółki pod adresem www.betfan.pl na podstawie zezwolenia Ministerstwa Finansów z dnia DNIA 29 PAŹDZIERNIKA 2018 R. NR PS4.6831.3.2018