Toruń znalazł się wśród pięciu laureatów tytułu „Polska Marka Turystyczna”, przyznawanego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną.

Wręczenie tytułów odbyło się 16 września 2019 roku w Reducie Banku Polskiego w Warszawie. W wydarzeniu uczestniczyli m.in. Witold Bańka, Minister Sportu i Turystyki, Anna Krupka, Sekretarz Stanu w MSiT oraz Robert Andrzejczyk, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. Statuetkę odebrała Ewa Banaszczuk-Kisiel dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Torunia.

Do udziału w konkursie zgłoszonych zostało 117 miast, regionów i miejsc będących atrakcjami turystycznymi Polski. Tytuł Polska Marka Turystyczna” (uczestnik spełniający wytyczne w zakresie dobrych praktyk zarządzania i promocji marką turystyczną) przypadł marce Beskidy, Krainie Lessowych Wąwozów (Kazimierz Dolny i okolice), Lublinowi, Śląskowi Cieszyńskiemu i Toruniowi.

Przyznano również sześć tytułów „Polska Marka Turystyczna – kandydat” (uczestnik, który pretenduje do tytułu „Polskiej Marki Turystycznej”). Otrzymali go: Jura Krakowsko-Częstochowska, Mazury Zachodnie, Puszcza Białowieska, szlak wokół Tatr, Zamość i Ziemia Świętego Krzyża

Wszyscy laureaci otrzymają dostęp do zapewnionego przez MSiT wsparcia w postaci udziału w szkoleniach, doradztwa eksperckiego, organizacji audytów, wizyt studyjnych czy uczestnictwa w badaniach wizerunku danych destynacji turystycznych.

– Polskie Marki Turystyczne to projekt, który ma popularyzować w Polsce turystykę zrównoważoną i zadbać o rozwój obszarów, które są prawdziwymi perłami na mapie Polski. Mogą one swoim pięknem i atrakcyjnością zainteresować nie tylko naszych rodaków, ale również coraz liczniejszą grupę zagranicznych turystów. POT zapewni głównym laureatom kampanię promocyjną na rynku krajowym i zagranicznym. Wykorzystamy do promocji tych obszarów m.in. targi turystyczne, zaprosimy tam dziennikarzy i blogerów oraz zorganizujemy dla ich zarządców warsztaty marketingowe. Zwycięzcy mogą także liczyć na promocję na narodowym portalu turystycznym i w social mediach POT – powiedział prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk. Jak zapowiedział, wszyscy wyróżnieni mogą liczyć na łączne wsparcie działań promocyjnych w wysokości 1 mln zł. Jako laureat tego konkursu miasto Toruń otrzymało także stoisko podczas targów World Travel Show w Nadarzynie.

Projekt „Polskie Marki Turystyczne” został opracowany przez MSiT we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną i zakłada stworzenie pakietów produktów turystycznych, tworzących jedną, spójną całość promowaną jako marka turystyczna. Został on także wpisany do Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.