Pozycjonowanie stron w 2020 roku – na co będziemy zwracać uwagę?

Choć 2019 rok wciąż się nie zakończył, a do 2020 jeszcze daleka droga, już teraz możemy wysnuć pewne wnioski na temat tego, co przyniesie nam kolejny rok jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron. I o ile nie wydarzy się w nim coś zaskakującego (a pewnie się wydarzy, jak zawsze za sprawą Google), będziemy mieli do czynienia przede wszystkim z rozwojem trendów z 2019. Oto nasze przewidywania i jednocześnie wskazówki dotyczące tego, jak będzie wyglądało SEO za kilka(naście) miesięcy!

Pozycjonowanie stron w 2020 roku – tak może wyglądać!

Wyszukiwanie głosowe będzie popularniejsze

Coraz więcej osób korzysta z Internetu w telefonie, a co za tym idzie – wyszukuje różne informacje za pomocą urządzeń mobilnych, również w Google. Dlatego też z dużą dozą pewności można stwierdzić, że jeszcze popularniejsze stanie się pozycjonowanie stron pod kątem wyszukiwania głosowego. Jest ono obecnie coraz bardziej powszechne w Stanach Zjednoczonych, choć moda na sterowanie wyszukiwarką za pomocą głosu, dociera również do Polski. A należy pamiętać, że SEO pod kątem Voice Search różni się od tego tradycyjnego – np. o wiele bardziej istotne będą wyrażenia kluczowe w formie zapytań. Warto zgłębiać wiedze na ten temat, bo może przydać się szybciej, niż myślisz!

Nieresponsywne strony bez szans na wysokie pozycje w Google

Wprowadzenie algorytmu Mobile-Firts Indexing było jasnym znakiem, że strony responsywne, a więc dostosowane do urządzeń mobilnych, stały się priorytetem dla Google. Dlatego też witryny nieresponsywne w 2020 roku będą miały ogromny problem, by stać się widoczne w sieci – pamiętaj o tym, bo w przeciwnym razie Twoje pozycjonowanie strony może zakończyć się niepowodzeniem. Zadbaj więc o jej responsywność – zarówno na telefonie, jak i tablecie.

Content wciąż będzie na piedestale

Nie ma wątpliwości co do tego, że wysokiej jakości treści wciąż będą priorytetem dla Google i możemy mówić o tej tendencji nawet w kontekście kilku najbliższych lat. Wynika to przede wszystkim z rozwoju sztucznej inteligencji Google (RankBrain), której zadaniem jest jak najlepsze dopasowanie wyników wyszukiwania do intencji użytkownika. A to, bez odpowiedniego contentu (teksty, grafiki, filmy itd.) byłoby niemożliwe. Jeżeli chcesz więc zadbać o skuteczne pozycjonowanie stron internetowych i wysokie pozycje strony w Google, zadbaj o treść – ekspercką i odpowiednio sformatowaną.

UX o jeszcze większym znaczeniu

User Experience jest z roku na rok coraz popularniejsze i z jego istnienia zdaje sobie sprawę coraz większa liczba osób. I bardzo dobrze, bo to właśnie dzięki UX można jeszcze bardziej zadbać o wygląd, użyteczność oraz profesjonalizm swojej strony internetowej i w ten sposób budować pozytywne doświadczenia użytkownika. A to nie pozostanie bez reakcji ze strony Google i z pewnością pozwoli na skuteczniejsze pozycjonowanie stron WWW. Zadbaj więc o odpowiednią strukturę, nawigację i działanie witryny – w ten sposób przygotujesz ją na nadchodzący rok.

Featured Snippets

Dzięki różnym możliwościom wyświetlania w Google witryny lub znajdujących się na niej treści, osoby pozycjonujące stronę mają wiele możliwości, by wyróżnić się na tle konkurencji. Dlatego też chcąc zadbać o swoje SEO w 2020 roku dowiedz się czym prędzej co to jest featured snippets – dzięki temu nie tyle zyskasz przewagę nad innymi, co dopasujesz się do nadchodzących trendów!

Czy to wszystko? Oczywiście, że nie! Pozycjonowanie sklepów i witryn firmowych rozwija się w bardzo szybkim tempie i czasami nie sposób przewidzieć tego, co rzeczywiście się wydarzy. Powyższe prognozy są jednak bardzo realne, dlatego warto posłuchać naszych rad i zwiększyć szanse na wysokie pozycje strony w Google!