Pozycjonowanie stron w 2020 roku na co będziemy zwracać uwagę?

Choć 2019 rok wciąż się nie zakończył, a do 2020 jeszcze daleka droga, już teraz możemy wysnuć pewne wnioski na temat tego, co przyniesie nam kolejny rok jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron. I o ile nie wydarzy się w nim coś zaskakującego (a pewnie się wydarzy, jak zawsze za sprawą Google), będziemy mieli do czynienia przede wszystkim z rozwojem trendów z 2019. Oto nasze przewidywania i jednocześnie wskazówki dotyczące tego, jak będzie wyglądało SEO za kilka(naście) miesięcy!
Pozycjonowanie stron w 2020 roku tak może wyglądać!
Wyszukiwanie głosowe będzie popularniejsze
Coraz więcej osób korzysta z Internetu w telefonie, a co za tym idzie wyszukuje różne informacje za pomocą urządzeń mobilnych, również w Google. Dlatego też z dużą dozą pewności można stwierdzić, że jeszcze popularniejsze stanie się pozycjonowanie stron pod kątem wyszukiwania głosowego. Jest ono obecnie coraz bardziej powszechne w Stanach Zjednoczonych, choć moda na sterowanie wyszukiwarką za pomocą głosu, dociera również do Polski. A należy pamiętać, że SEO pod kątem Voice Search różni się od tego tradycyjnego np. o wiele bardziej istotne będą wyrażenia kluczowe w formie zapytań. Warto zgłębiać wiedze na ten temat, bo może przydać się szybciej, niż myślisz!
Nieresponsywne strony bez szans na wysokie pozycje w Google
Wprowadzenie algorytmu Mobile-Firts Indexing było jasnym znakiem, że strony responsywne, a więc dostosowane do urządzeń mobilnych, stały się priorytetem dla Google. Dlatego też witryny nieresponsywne w 2020 roku będą miały ogromny problem, by stać się widoczne w sieci pamiętaj o tym, bo w przeciwnym razie Twoje pozycjonowanie strony może zakończyć się niepowodzeniem. Zadbaj więc o jej responsywność zarówno na telefonie, jak i tablecie.
Content wciąż będzie na piedestale
Nie ma wątpliwości co do tego, że wysokiej jakości treści wciąż będą priorytetem dla Google i możemy mówić o tej tendencji nawet w kontekście kilku najbliższych lat. Wynika to przede wszystkim z rozwoju sztucznej inteligencji Google (RankBrain), której zadaniem jest jak najlepsze dopasowanie wyników wyszukiwania do intencji użytkownika. A to, bez odpowiedniego contentu (teksty, grafiki, filmy itd.) byłoby niemożliwe. Jeżeli chcesz więc zadbać o skuteczne pozycjonowanie stron internetowych i wysokie pozycje strony w Google, zadbaj o treść ekspercką i odpowiednio sformatowaną.
UX o jeszcze większym znaczeniu
User Experience jest z roku na rok coraz popularniejsze i z jego istnienia zdaje sobie sprawę coraz większa liczba osób. I bardzo dobrze, bo to właśnie dzięki UX można jeszcze bardziej zadbać o wygląd, użyteczność oraz profesjonalizm swojej strony internetowej i w ten sposób budować pozytywne doświadczenia użytkownika. A to nie pozostanie bez reakcji ze strony Google i z pewnością pozwoli na skuteczniejsze pozycjonowanie stron WWW. Zadbaj więc o odpowiednią strukturę, nawigację i działanie witryny w ten sposób przygotujesz ją na nadchodzący rok.
Dzięki różnym możliwościom wyświetlania w Google witryny lub znajdujących się na niej treści, osoby pozycjonujące stronę mają wiele możliwości, by wyróżnić się na tle konkurencji. Dlatego też chcąc zadbać o swoje SEO w 2020 roku dowiedz się czym prędzej co to jest featured snippets dzięki temu nie tyle zyskasz przewagę nad innymi, co dopasujesz się do nadchodzących trendów!
Czy to wszystko? Oczywiście, że nie! Pozycjonowanie sklepów i witryn firmowych rozwija się w bardzo szybkim tempie i czasami nie sposób przewidzieć tego, co rzeczywiście się wydarzy. Powyższe prognozy są jednak bardzo realne, dlatego warto posłuchać naszych rad i zwiększyć szanse na wysokie pozycje strony w Google!
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski