Zakończyła się trzymiesięczna służba przygotowawcza czworga nowych pracowników Urzędu Miasta Torunia. 28 października 2019 r. złożyli ślubowanie na sztandar miasta.

Zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych osoby podejmujące po raz pierwszy pracę w jednostkach samorządu terytorialnego na stanowisku urzędniczym (również kierowniczym), podpisują umowę o pracę na czas określony do 6 miesięcy. W tym czasie mają obowiązek odbycia służby przygotowawczej, trwającej do 3 miesięcy. Następnie zdają egzamin, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia.

Procedurę wieńczy ślubowanie na sztandar miasta: Ślubuję uroczyście, że na zajmowanym stanowisku będę służyć państwu polskiemu i wspólnocie samorządowej, przestrzegać porządku prawnego i wykonywać sumiennie powierzone mi zadania.

Podczas uroczystości 28 października 2019 r., w obecności pocztu sztandarowego miasta, prezydenta Michała Zaleskiego i swoich bezpośrednich przełożonych ślubowanie złożyli:

1. Katarzyna Błądek-Mikołajczyk, mgr administracji - dyrektor Wydziału Ewidencji i Zezwoleń
2. Joanna Łydzińska, mgr ochrony Środowiska - specjalista ds. wydawania zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów w Wydziale Środowiska i Zieleni
3. Rafał Rojek, mgr prawa - radca prawny w Wydziale Prawa
4. Katarzyna Wesołowska, mgr prawa - Inspektor ds. zbywania bezprzetargowego nieruchomości Gminy i Skarbu Państwa oraz regulacji garaży w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami

Fot. Małgorzata Litwin