UM Toruń: Nowe zasady funkcjonowania TCŚR
W związku z obowiązującym stanem epidemicznych Toruńskie Centrum Świadczeń Rodzinie zmienia zasady funkcjonowania.
Biorąc pod uwagę środki ostrożności mające na celu zahamowanie rozprzestrzeniania się chorób zalecamy, by klienci korzystali z innych, niż kontakt bezpośredni sposobów, załatwiania spraw. Można to zrobić za pośrednictwem:
,
- poczty tradycyjnej,
- bankowości elektronicznej tylko dla świadczeń wychowawczych 500 plus.
Skorzystanie z platformy ePUAP oraz portalu
możliwe jest dla posiadaczy profilu zaufanego. Wiele banków oferuje możliwość założenia profilu zaufanego w ramach bankowości elektronicznej, co można wykonać bez wychodzenia z domu.
W poniższych sprawach niezbędny jest Państwa kontakt osobisty z Toruńskim Centrum:
- odbiór i aktywacja karty przedpłaconej i złożenie deklaracji dot. numeru karty, na który wysyłamy świadczenia tylko osoby które otrzymały od nas informację o utracie ważności karty i nie mają innego numeru rachunku bankowego na który możemy przekazać świadczenia;
- poprawienie wniosku o świadczenia w przypadku otrzymania wezwania w tej sprawie;
- przeprowadzenie wywiadu z dłużnikiem alimentacyjnym i odebranie oświadczenia majątkowego;
- odbiór osobisty tradycyjnych (plastikowych) Kart Dużej Rodziny.
W pozostałych sprawach, wnioski i dokumenty prosimy składać za pomocą poczty tradycyjnej lub w formie elektronicznej:
- świadczenie wychowawcze 500 plus” prosimy o elektroniczne składanie wniosków. E-wniosek o świadczenie wychowawcze można złożyć za pomocą portalu empatia.mrpips.gov.pl, PUE ZUS, ePUAP orazbankowości elektronicznej. Na złożenie wniosku jest aż 3 miesiące od urodzenia dziecka. Złożenie wniosku w tym czasie gwarantuje przyznanie świadczenia z wyrównaniem od dnia narodzin dziecka.
W przypadku osób, które chcą zgłosić zmiany mające wpływ na przyznane i wypłacane świadczenia prosimy najpierw zadzwoń: (56) 611 79 88 ;
- **świadczenia rodzinne ** prosimy o elektroniczne składanie wniosków. E-wniosek o świadczenia można złożyć za pomocą portalu empatia.mrpips.gov.pl oraz ePUAP.
Terminy:
tzw. becikowe, czyli jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia się dziecka 1 rok od urodzenia dziecka,
świadczenie rodzicielskie (czyli tzw. macierzyński”) 3 miesiące od urodzenia dziecka,
** świadczenia uzależnione od niepełnosprawności (zasiłek pielęgnacyjny, świadczenia opiekuńcze, dodatek do zasiłku rodzinnego z tytułu kształcenia się dziecka) 3 miesiące od wydania orzeczenia o niepełnosprawności lub stopnia niepełnosprawności,
** jednorazowe świadczenie z ustawy Za życiem” 1 rok od urodzenia dziecka,
zasiłek rodzinny jest przyznawany od miesiąca złożenia wniosku.
Złożenie wniosków w tych terminach gwarantuje w przypadku przyznania prawa do świadczeń ich wypłatę wraz z wyrównaniem.
W przypadku osób, które chcą zgłosić zmiany mające wpływ na przyznane i wypłacane świadczenia prosimy najpierw zadzwoń: (56) 611 79 52 ;
- **świadczenia alimentacyjne ** prosimy o elektroniczne składanie wniosków. E-wniosek o świadczenia można złożyć za pomocą portalu empatia.mrpips.gov.pl oraz ePUAP.
W przypadku osób, które chcą zgłosić zmiany mające wpływ na przyznane i wypłacane świadczenie prosimy najpierw zadzwoń: (56) 611 79 79,
- świadczenia z programu Pomagamy” prosimy o przesłanie za pomocą ePUAP skan podpisanego wniosku i dokumentów do wniosku.
W przypadku osób, które chcą zgłosić zmiany mające wpływ na przyznane i wypłacane świadczenie prosimy najpierw zadzwoń: (56) 611 89 54;
- dodatki mieszkaniowe, energetyczne i dopłaty czynszowe prosimy o przesłanie za pomocą ePUAP skan podpisanego wniosku i dokumentów do wniosku.
- W przypadku osób, które chcą zgłosić zmiany mające wpływ na przyznane i wypłacane świadczenie prosimy najpierw zadzwoń: (56) 611 79 71.
- **Karty Dużej Rodziny ** wnioski o wydanie kart można złożyć za pomocą portalu empatia.mrpips.gov.pl oraz ePUAP.
Inne informacje w tych sprawach otrzymacie Państwo pod numerami (56) 611 79 83 lub (56) 611 79 79;
- zaświadczenia prosimy klientów o telefoniczne składanie wniosków o wydanie zaświadczenia pod numerem (56) 611 79 50, następnie wysyłamy zaświadczenie pocztą na adres wskazany przez klienta;
- w innych sprawach prosimy dzwonić na centralę pod numer (56) 611 79 88 , przez którą zostaniecie Państwo połączeni do odpowiednich pracowników.
Z osobami które otrzymały od nas pisma, wezwania skontaktujemy się w ciągu najbliższych dni. Terminy do dostarczenia dokumentów zostaną wydłużone klienci otrzymają pisma w tej sprawie.
Koronawirus, informacje lokalne
Urząd Miasta Torunia,
torun.pl/pl/nowe-zasady-funkcjonowania-tcsr
Autor: krystian