Od 18 maja 2020 r. w kolejnych działach Urzędu Miasta Torunia uruchomiona zostanie obsługa bezpośrednia mieszkańców.
Od najbliższego poniedziałku obsługa interesantów zostanie wznowiona w kolejnych działach UMT:
- Wydział Architektury i Budownictwa – potwierdzanie ostateczności wydanej przez organ administracji architektoniczno – budowlanej decyzji administracyjnych, rejestracja dziennika budowy, wydawanie zaświadczeń i dokumentów archiwizowanych przez wydział oraz uzupełnienia wniosków – pozwolenia na budowę, warunki zabudowy.
- Biuro Mieszkalnictwa – w zakresie realizacji polityki mieszkaniowej.
- Biuro Toruńskiego Centrum Miasta – w zakresie udostępnienia terenu dróg wewnętrznych w celu zorganizowania wydarzenia plenerowego, ogródka gastronomicznego, stoisk handlowych z pamiątkami, warzywami i kwiatami, udostępnienia terenu dróg wewnętrznych w celu ekspozycji nośników reklamowych, abonamentu zastrzeżonego stanowiska postojowego (koperty) przedsiębiorcy Podstrefa A, rozpatrywania wniosków o odroczenie/rozłożenie na raty należności z tytułu zawartych umów.
W/w działy będą przyjmowały interesantów w godzinach 7:30-15:30 po wcześniejszym umówieniu się (telefonicznie, mailowo) na termin i określoną godzinę.
Dla przypomnienia Urząd Miasta Torunia przyjmuje interesantów w działach:
- Punkt Informacyjny Urzędu Miasta Torunia przy ul. Wały gen. Sikorskiego 8 w zakresie udzielania informacji, wydawania druków, potwierdzania profili zaufanych.
- Wydział Komunikacji przy ul. Wały gen. Sikorskiego 25 w zakresie spraw związanych z rejestracją samochodów, uzyskiwaniem dowodów rejestracyjnych i praw jazdy.
- Wydział Spraw Administracyjnych przy ul. Batorego 38/40 w zakresie spraw związanych z dowodami osobistymi i meldunkami.
- Miejski Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności przy ul. Fałata 39 w zakresie spraw związanych z procedurą orzeczniczą; wydawaniem Legitymacji Osób Niepełnosprawnych oraz Kart Parkingowych.
- Wydział Gospodarki Komunalnej przy ul. Legionów 220 w zakresie spraw dot. odbioru odpadów komunalnych, opłat i reklamacji dot. biletów komunikacji miejskiej oraz projektów organizacji ruchu.
- Wydział Gospodarki Nieruchomościami przy ul. Grudziądzkiej 126 w zakresie spraw dot. zbywania i nabywania nieruchomości, dzierżawy i udostępniania nieruchomości, użytkowania wieczystego.
- Wydział Podatków i Windykacji przy ul. Grudziądzkiej 126 z zakresu bieżącej obsługi podatników, przyjmowania informacji i deklaracji podatkowych na podatek od nieruchomości, rolny, leśny i od środków transportowych.
- Wydział Ewidencji i Zezwoleń przy ul. Szosa Chełmińska 27 w zakresie spraw związanych działalnością gospodarczą, wydawaniem zezwoleń na alkohol, transport oraz spraw z zakresu stowarzyszeń.
- Urząd Stanu Cywilnego przy ul. Bydgoskiej 5 w zakresie spraw związanych ze zgłaszaniem zgonów (także w soboty w godz. 8:00 - 12:00) oraz w zakresie zgłoszenia urodzenia dziecka z uznaniem ojcostwa, zawarcia związku małżeńskiego (złożenie zapewnień o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa, wydanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa oraz zaświadczeń stwierdzających, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo), złożenia oświadczeń wpływających na treść aktu stanu cywilnego (uznanie dziecka, zmiana imienia dziecka, nadanie dziecku nazwiska męża matki, zmiana nazwiska dziecka przed sporządzeniem aktu urodzenia, powrót małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem związku małżeńskiego), odbioru odpisów aktów stanu cywilnego oraz decyzji dot. zmiany imienia i nazwiska.
Wszystkie w/w działy przyjmują interesantów w godzinach 7:30 – 15:30 po wcześniejszym umówieniu się (telefonicznie, mailowo) na termin i określoną godzinę.
- Kasa Wydziału Księgowości przy ul. Grudziądzkiej 126b – przyjmowanie wpłat gotówkowych i bezgotówkowych w godzinach 9:00 – 14:00. W tym przypadku nie obowiązuje umawianie się wcześniejszy termin.
W budynkach ruchem interesantów będą kierować pracownicy ochrony, którzy będą kierować do miejsc przyjmowania interesantów oraz dokonywać pomiaru temperatury, wyposażać interesantów w środki ochrony osobistej (rękawiczki jednorazowe, płyny dezynfekcyjne).
Dodatkowo przy wejściach do budynków urzędu przy ul: Wały gen. Sikorskiego 8, Wały gen. Sikorskiego 25, Grudziądzkiej 126 b i Batorego 38/40 wystawione są urny na korespondencję przychodzącą do urzędu.
Dla mieszkańców dostępne są również numery telefonów pod którymi można uzyskać informacje z zakresu funkcjonowania Urzędu Miasta Torunia:
- 56 611 87 90
- 56 611 86 53
- 56 611 87 77
- 56 611 85 80
oraz e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
.fot. Małgorzata Litwin
Koronawirus, informacje lokalne
Urząd Miasta, jednostki miejskie