W związku z rozpoczynającym się 1 kwietnia 2021 r. Narodowym Spisem Powszechnym Ludności i Mieszkań, prezydent Torunia powołał Gminne Biuro Spisowe, które zajmie się pracami związanymi z przeprowadzeniem spisu.
W skład Gminnego Biura Spisowego weszło 13 osób – pracowników Urzędu Miasta Torunia. Funkcję Gminnego Komisarza Spisowego pełni prezydent Torunia Michał Zaleski. Jego zastępcą i osobą odpowiedzialną za bieżącą organizację pracy biura mianowana została Bożena Sawicka, piastująca w urzędzie funkcję Miejskiego Rzecznika Konsumentów.
Spis powszechny będzie przeprowadzony od 1 kwietnia do 30 września 2021 r. Obecnie trwają prace organizacyjne i przygotowawcze.
Spis będzie w pełni realizowany przy użyciu interaktywnego formularza spisowego dostępnego na stronie GUS. Obowiązkiem spisowym będą objęte:
- osoby fizyczne stale zamieszkałe i czasowo przebywające w mieszkaniach, budynkach i innych zamieszkanych pomieszczeniach nie będących mieszkaniami na terenie Polski, osoby fizyczne nie mające miejsca zamieszkania;
- mieszkania, budynki, obiekty zbiorowego zakwaterowania i inne zamieszkane pomieszczenia nie będące mieszkaniami.
Aby zapobiec sytuacji, w której zobowiązany do spisu mieszkaniec Polski nie ma możliwości dokonania samospisu, udostępnione zostaną pomieszczenia i sprzęt do realizacji samospisu. O udostępnieniu takiego miejsca będziemy na bieżąco informować.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach, gdy osoba objęta obowiązkiem spisowym nie będzie mogła wypełnić w żaden sposób formularza elektronicznego, skontaktują się z nią (telefonicznie lub osobiście) rachmistrze spisowi, aby pomóc w dopełnieniu obowiązku spisowego.
Obecnie (do 16.02.2021) trwa nabór na rachmistrzów –
kliknij i dowiedz się więcej o naborze.
Szczegółowe informacje na temat spisu znajdują się na stronie Głównego Urzędu Statystycznego –
kliknij i przejdź na stronę GUS
Narodowy Spis Powszechny 2021