Wielu przedsiębiorców nie potrzebuje fizycznej placówki do prowadzenia swojego biznesu. Firmą udaje im się zarządzać przez komputer z dowolnego miejsca na świecie. Mimo to do zarejestrowania działalności gospodarczej konieczne jest posiadanie stałego adresu. Z pomocą przychodzą wirtualne biura, które obecne są między innymi w stolicy. Na czym polega usługa oraz co warto o niej wiedzieć?
Rewolucja w obszarze rejestracji firmy
Wirtualne biura stanowią usługę świadczoną przez wyspecjalizowane podmioty. Przedsiębiorcy, chcący zarejestrować swoją firmę w państwowych instytucjach, mogą wynająć adres, pod którym ta będzie funkcjonować. W rzeczywistości biznes prowadzić można z domu, posługując się adresem rejestracji w korespondencji z klientami oraz urzędami. Wirtualne biura znajdują się zwykle w prestiżowych lokalizacjach - biurowcach lub centrach biznesu. Małe firmy mogą zarejestrować swój adres w tych miejscach, fizycznie działając z innego miejsca na świecie. Z opcji tej korzystają przede wszystkim przedsiębiorcy chcący uniknąć rejestracji działalności pod adresem domowym.
W ramach wirtualnego biura zyskuje się nie tylko prestiżową lokalizację firmy, ale także usługi dodatkowe. W zależności od wybranego operatora, przedsiębiorca może korzystać z obsługi poczty, odbierania telefonów służbowych, czy wsparcia prawnego. W wielu przypadkach wirtualne biura umożliwiają także właścicielom firm organizację spotkań biznesowych w przystosowanych do tego pomieszczeniach.
Czy korzystanie z wirtualnego biura się opłaca?
Korzystanie z wirtualnego biura jest dobrą opcją zwłaszcza dla osób, które nie chcą rejestrować firmy pod prywatnym adresem. Bywa, że początkujący przedsiębiorcy nie posiadają własnego lokalu, gdzie mogliby zarejestrować działalność. Wówczas skorzystanie z wirtualnego biura wydaje się najrozsądniejszą opcją. Zaletą jest także możliwość posługiwania się prestiżowym adresem w dokumentach, czy na wizytówkach firmowych. Biura znajdują się bowiem w cenionych centrach biznesu, co może poprawić wizerunek przedsiębiorstwa.
Korzyści wynikają także z oszczędności dla portfela. Prowadząc wirtualne biuro w Warszawie, jak np. https://www.wirtualne-biuro-nowogrodzka.pl, można zapomnieć o wysokich opłatach za czynsz. Ceny współpracy w ramach wirtualnych biur rozpoczynają się już od kilkudziesięciu złotych, a ich finalna wysokość zależy od wybranego pakietu współpracy. Dla porównania, wynajem standardowego biura w stolicy to koszt od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych miesięcznie. Trzeba więc przyznać, że korzystanie z wirtualnych biur generuje spore oszczędności w budżecie firmy.
Popularność wirtualnych biur wynika z licznych walorów korzystania z usługi. Poza używaniem prestiżowego adresu, firma zyskuje szereg wsparcia ze strony operatora. Pakiet współpracy może obejmować obsługę firmowej poczty, wsparcie prawne, a nawet księgowe. Nie należy zapominać także o kosztach wynajmu wirtualnego biura. W przypadku firm zarejestrowanych w Warszawie na koncie może zostać nawet do kilku tysięcy złotych oszczędności miesięcznie.