Miasto podejmuje kolejne kroki w kierunku poprawy bezpieczeństwa na drogach, wprowadzając wyniesione skrzyżowania, które mają na celu ochronę pieszych i rowerzystów. Dwa nowe projekty są już w realizacji, a ich wdrożenie ma przynieść korzyści w postaci zwiększonej widoczności i ograniczenia prędkości pojazdów.
Bezpieczniejsze skrzyżowania dla pieszych i rowerzystów
Zalety wyniesionych skrzyżowań
Prace budowlane i ich postęp
Bezpieczniejsze skrzyżowania dla pieszych i rowerzystów
W odpowiedzi na rosnące potrzeby związane z bezpieczeństwem na drogach, miasto zdecydowało się na budowę dwóch nowych wyniesionych skrzyżowań. Pierwsze z nich powstaje na skrzyżowaniu ulic Podgórskiej i Gerwazego, a drugie na przecięciu ulic Świętopełka i Brejskiego. Tego typu rozwiązania są ukierunkowane na ochronę najbardziej narażonych uczestników ruchu, takich jak piesi i rowerzyści.
Zalety wyniesionych skrzyżowań
Jak informuje Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg, wyniesione skrzyżowania to efektywne narzędzie spowalniające ruch. Podniesienie tarczy skrzyżowania do poziomu chodników ma na celu wymuszenie na kierowcach redukcji prędkości. Dzięki specjalnie ukształtowanym rampom, przejazd przez takie skrzyżowanie przypomina wjazd na próg zwalniający, co skutkuje większym bezpieczeństwem dla pieszych.
Prace budowlane i ich postęp
W przypadku skrzyżowania na ulicy Podgórskiej prace są już na etapie końcowym, z ostatnimi szlifami w postaci malowania oznakowania poziomego oraz porządkowania terenu. Prace na skrzyżowaniu ulic Świętopełka i Brejskiego dopiero się zaczynają, jednak już teraz wiadomo, że tarcza skrzyżowania zostanie wykonana z kostki betonowej, co będzie miało pozytywny wpływ na estetykę i trwałość. Przeprowadzenie prac budowlanych zajmie około trzech tygodni, a odpowiedzialnym za realizację projektu jest firma Drobet, która już wcześniej wykazała się profesjonalizmem w podobnych inwestycjach.
Wg inf z: MZD Toruń