Podobnie jak w 2018 roku, również tegorocznego lata od niedzieli 21 lipca do niedzieli 28 lipca Miasto Toruń wraz z partnerami z Lokalnej Organizacji Turystycznej promują nasze miasto i jego atrakcje w Sopocie.

Na plaży miejskiej przy Molo im. św. Jana Pawła II rozstawione jest toruńskie miasteczko, które odwiedzane jest przez turystów z Polski i świata.

Oprócz punktu informacyjnego z folderami, piernikami i różnymi gadżetami, w tym tymi przeznaczonymi do plażowania, odwiedzający mogą ubrać zbroję rycerska i posłuchać o historii średniowiecznych walk w ramach żywych lekcji historii, samemu stanąć w szranki z użyciem tzw bezpiecznej broni w specjalnie przygotowanym na ten cel ringu, pograć w kubb, wypiec własnoręcznie piernik i go zabrać później na pamiątkę, a specjalnie dla dzieci zaprojektowano wielkoformatową grę planszową z charakterystycznymi dla Torunia elementami. Spacerujący po "Monciaku" natknąć się mogą na Mikołaja Kopernika z koszem pierników. Dla turystów deklarujacych odwiedziny Torunia w najbliższym czasie Cukiernia Lenkiewicz przygotowała vouchery na gałki lodów.

Partnerami tegorocznej akcji jest Lokalna Organizacja Turystyczna i jej członkowie: Fundacja Zamek Dybów i Gród Nieszawa, Fort IV, Chorągiew Zaciężna Ziemii Kujawskiej, Biuro Copernicana, Toruńscy Partacze, Cukiernia Lenkiewicz, Toruńska Agenda Kulturalna, Matuszak Rysuje i MPO sp. z o. o.