Najpopularniejsze wiadomości i informacje dla miasta Toruń

baner wyborów

Przed nami druga tura wyborów na prezydenta RP. Osoby zamierzające głosować korespondencyjnie muszą pamiętać o załatwieniu w terminie wszystkich formalności. Wyjątkiem są ci, którzy korespondencyjnie głosowali już w pierwszej turze.

  • Głosowanie korespondencyjne dla osób które głosowały w ten sposób w I turze

    Osoby, które w pierwszej turze zgłosiły zamiar głosowania korespondencyjnego nie muszą zgłaszać ponownie tego zamiaru przed II turą. Ich zgłoszenia są aktualne także w głosowaniu 12 lipca. Oznacza to, że pakiet wyborczy zostanie wysłany na adres wskazany w zgłoszeniu zamiaru głosowania korespondencyjnego dokonanym przed pierwszym głosowaniem.

  • Głosowanie korespondencyjne dla osób które nie głosowały w ten sposób w I turze

    Osoby, które w pierwszej turze nie głosowały korespondencyjnie, a chciałyby skorzystać z tej formy głosowania w drugiej turze muszą wypełnić formularz zgłoszenia (dostępny na końcu informacji. Termin na zgłoszenie zamiaru głosowania korespondencyjnego w ponownym głosowaniu upływa we wtorek 30 czerwca 2020 r.

  • Głosowanie korespondencyjne dla osób w kwarantannie

    Wyborca, który w dniu ponownego głosowania będzie podlegał obowiązkowej kwarantannie, izolacji lub izolacji w warunkach domowych może zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego najpóźniej do 7 lipca 2020 r. Natomiast wyborca, który rozpocznie podleganie obowiązkowej kwarantannie, izolacji lub izolacji w warunkach domowych po tym terminie, może zgłosić ten zamiar najpóźniej do 10 lipca 2020 r.

    Fakt przebywania na obowiązkowej kwarantannie lub w izolacji urząd potwierdza u Państwowego Inspektora Sanitarnego - każdorazowo po otrzymaniu wniosku w sprawie głosowania korespondencyjnego, w ramach weryfikacji uprawnienia do złożenia wniosku.

    Osoby podlegające obowiązkowej kwarantannie, izolacji lub izolacji w warunkach domowych składają wniosek na formularzu zamiaru głosowania korespondencyjnego poprzez osoby trzecie.

Gdzie składać wnioski?

  • Wydział Spraw Administracyjnych UMT, ul. Batorego 38/40 w godzinach 7.30-17.00, skrzynka korespondencyjna
  • Punkt Informacyjny UMT, Wały gen. Sikorskiego 8

  • Sprawę można także załatwić bez przychodzenia do urzędu - za pomocą Internetu - korzystając z platformy ePUAP lub poprzez podpisanie wypełnionego w Wordzie formularza profilem/podpisem zaufanym i przesłanie pliku wraz z takim podpisem elektronicznym do urzędu miasta. Dokument najłatwiej podpisać elektronicznie za pomocą rządowego serwisu obywatel.gov.pl. Jeżeli nie masz profilu/podpisu zaufanego - możesz go łatwo uzyskać, nawet bez wychodzenia z domu - wejdź na stronę Profil Zaufany.

    >>> Załatw sprawę elektronicznie w serwisie gov.pl

UWAGA!
W przypadku załatwiania sprawy w Wydziale Spraw Administracyjnych obowiązuje wcześniejsza rezerwacja terminu wizyty: tel. 56 611 83 52, 56 611 83 58 lub e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Do PIUM-ów można przyjść bez rezerwacji.

Istnieje także możliwość telefonicznego zgłoszenia chęci głosowania korespondencyjnego przez osoby podlegające obowiązkowej kwarantannie, izolacji lub izolacji w warunkach domowych. Takie zgłoszenia także podlegają wnikliwej weryfikacji. Osoby chcące skorzystać z tej formy mogą dzwonić do Wydziału Spraw Administracyjnych, tel. 56 611 83 59 lub 56 611 83 50.


Do pobrania: