Kilka wskazówek jak zoptymalizować stronę internetową pod kątem najlepszego pozycjonowania w rankingach lokalnychJeśli poważnie myślisz o pozyskaniu lokalnych klientów online i w sklepach, Twoja strona internetowa jest kluczowym elementem strategii marketingowej. Przy tak dużej liczbie firm konkurujących o uwagę potencjalnych klientów, bardziej niż kiedykolwiek ważne jest, aby upewnić się, że Twoja strona robi wszystko, co w jej mocy, aby wyróżnić się z tłumu. Wyszukiwarki takie jak Google cenią sobie strony, które są szybkie, przyjazne dla użytkownika i zoptymalizowane pod kątem wyszukiwania lokalnego. Innymi słowy, chcą widzieć strony, które zostały zaprojektowane z myślą o ich użytkownikach (osobach szukających lokalnych firm w Google). Z ponad 320 milionami wyszukiwań dziennie, z których większość stanowią zapytania lokalne, Google pozostaje głównym źródłem ruchu w wyszukiwarce. Jeśli masz witrynę internetową, ale nie widzisz efektów jej działania, w tym artykule znajdziesz kilka wskazówek, jak skuteczne pozycjonowanie ma wpływ na Twoją witrynę pod kątem czołowych pozycji w rankingach lokalnych i przyciągnąć więcej odwiedzających z Google bezpośrednio do Twojej witryny.

Upewnij się, że Twoja strona jest szybka i responsywna

Google traktuje priorytetowo strony, które są szybkie i responsywne. Jeśli ludzie klikają na Twoją witrynę i widzą stronę, która ładuje się niemiłosiernie długo, szybko stracą zainteresowanie i klikną dalej. To samo dotyczy sytuacji, gdy strona nie jest przyjazna dla urządzeń mobilnych, co oznacza, że nie mieści się na nich i trudno się po niej poruszać. Jeśli tak się stanie, stracisz potencjalnych klientów. Szybkość działania witryny można sprawdzić za pomocą testu szybkości Google. Jeśli witryna nie ładuje się wystarczająco szybko, można podjąć pewne kroki, aby ją przyspieszyć. Optymalizacja szybkości witryny jest ważna, zwłaszcza jeśli aktywnie starasz się pozyskać lokalnych klientów i skłonić ich do zakupu w Twoim sklepie.

Utwórz dedykowaną stronę docelową dla lokalnych kampanii reklamowych

Jeśli prowadzisz lokalne kampanie reklamowe, np. w systemie Google AdWords, powinieneś mieć dedykowaną stronę docelową dla każdej kampanii. Posiadanie dedykowanej strony docelowej dla każdej kampanii reklamowej pozwala zoptymalizować każdą stronę pod kątem lokalnych odwiedzających poprzez zamieszczenie na niej ważnych informacji o Twojej firmie, takich jak adres, godziny pracy i dane kontaktowe. Pomoże to uzyskać więcej kliknięć i przyciągnąć więcej lokalnych klientów z powrotem do Twojej witryny. Dedykowaną stronę docelową można utworzyć, zakładając nową stronę w witrynie lub, jeśli korzystasz z platformy marketingu online, możesz dodać dodatkowe strony do istniejącej kampanii. Dodanie strony docelowej do kampanii reklamowych może pomóc w skróceniu czasu potrzebnego na uzyskanie wyników działań marketingowych.

Użyj znacznika Schema, aby pokazać ważne informacje

Jeśli chodzi o lokalne SEO, jednym z najważniejszych sposobów na pokazanie Google ważnych informacji o Twojej firmie są dane strukturalne, czyli znaczniki Schema. Jest to kod, który można dodać do stron witryny w celu wyróżnienia ważnych informacji o firmie, takich jak godziny pracy, adres, oferowane produkty i usługi itp. Korzystanie z danych strukturalnych pozwala także na uzyskanie wyższej pozycji w lokalnych wynikach wyszukiwania Google, co jest kluczowe, jeśli chcesz, aby potencjalni klienci znaleźli Cię.

Pokaż, że jesteś firmą godną zaufania

Badania pokazują, że 86% osób klika w górny wynik wyszukiwania, co oznacza, że jeśli ktoś raz kliknie na witrynę w wynikach wyszukiwania Google, prawdopodobnie już tam zostanie. Jeśli Twoja witryna nie jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwania lokalnego, możesz stracić wielu potencjalnych klientów. Jednym ze sposobów na pokazanie, że jesteś firmą godną zaufania, jest zamieszczenie na stronie swojego adresu fizycznego. Posiadanie fizycznego adresu na stronie internetowej jest niezbędne dla firm lokalnych, zwłaszcza jeśli starasz się przyciągnąć klientów z Twojej okolicy. Jeśli nie podasz adresu na swojej stronie internetowej, odwiedzający mogą pomyśleć, że Twoja firma znajduje się gdzie indziej. Umieszczenie adresu na stronie internetowej umożliwia także dodanie go do listy firm jako adresu zweryfikowanego. Może to pomóc Ci wyprzedzić konkurencję w rankingach Google.