Awaria Cloudflare zakłóciła działanie strony Powiatu Toruńskiego i BIP

Podczas globalnej awarii usług Cloudflare 18 listopada strona internetowa Powiatu Toruńskiego oraz jego Biuletyn Informacji Publicznej (BIP) mogły działać niestabilnie. Internauci i osoby śledzące obrady mogli napotkać problemy z odtwarzaniem nagrań, ładowaniem podstron oraz wyświetlaniem dokumentów. Starostwo informuje, że przyczyna leży po stronie zewnętrznego dostawcy i trwają prace nad przywróceniem pełnej funkcjonalności.
- Przebieg awarii w Toruniu
- Utrudnienia w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP)
Przebieg awarii w Toruniu
Globalna awaria dotyczyła elementów infrastruktury internetowej, z których korzysta wielu operatorów — m.in. CDN, DNS i certyfikaty SSL. W efekcie część usług Powiatu działała przejściowo nieprawidłowo: strony mogły się nie ładować, a niektóre treści pozostawały niedostępne. Informacje o problemie przekazało Starostwo Powiatowe w Toruniu.
Utrudnienia w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP)
W związku z awarią użytkownicy BIP mogli mieć trudności z przeglądaniem dokumentów oraz z odtwarzaniem nagrań z sesji Rady Powiatu. Cloudflare zgłosiło, że problem został zidentyfikowany i prowadzone są prace naprawcze; utrudnienia mogą jeszcze chwilowo występować. Starostwo prosi o cierpliwość i przypomina, że działania leżą po stronie zewnętrznego dostawcy usług internetowych.
na podstawie: Powiat Toruński.
Autor: krystian

