Marketing oraz jego rodzaje

Marketing stanowi istotną część każdej firmy. To za jego sprawą przedsiębiorstwa, mają szansę docierać do klientów z własną ofertą i tym samym zwiększać sprzedaż. Jednakże bardzo istotne jest wybranie odpowiednich działań, dlatego w poniższym artykule omówimy, czym jest dokładnie marketing i jakie mogą być jego rodzaje.

Czym jest marketing?

Marketing to sztuka sprzedaży produktów przy pomocy promocji, kreowania, jak i dostarczania usług/towarów organizacjom i konsumentom.

Jak można łatwo zauważyć, marketing tym dosyć pojemne pojęcie, ponieważ obejmuje działania, których końcowy rezultat stanowi sprzedaż. Dzięki temu, sama definicja nie jest nam w stanie zbyt wiele powiedzieć - w końcu przecież każde przedsiębiorstwo obiera unikalną drogę, żeby osiągnąć założone wcześniej cele. Zatem celem dobrania właściwych działań, musimy zapoznać się z rodzajami marketingu, które będą mieć zastosowanie w wybranych sytuacjach.

Jakie rodzaje marketingu można wyróżnić?

Powstawanie różnych rodzajów marketingu, wiąże się między innymi z technologicznym postępem, który zmusza właścicieli firm do działania na wielu, jak dotąd nieeksploatowanych płaszczyznach.

Informacje dodatkowe: Poszukujesz więcej informacji o marketingu? Sprawdź blog Lembicz.pl - znajdziesz tam wiele informacji i inspiracji o marketingu internetowym

Milowym krokiem było wprowadzenie globalnie działającej sieci internetowej, która dała szansę nowym działaniom marketingowym.

Wśród najważniejszych rodzajów marketingu, można wymienić:

  • marketing dziecięcy,
  • marketing mobilny,
  • marketing otoczenia,
  • marketing partyzancki.

Marketing dziecięcy

Marketing dziecięcy to działania, które skierowane są do najmłodszych odbiorców stanowiących chcąc nie chcąc pokaźnych rozmiarów docelową grupę mającą wysoki potencjał. Tak zwany kindermarketing, musi uwzględniać cechy dzieci, które mają związek z etapami rozwoju takich konsumentów. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą wpłynąć na ich preferencje, ale także tworzyć modę i trendy, które akceptowane są bardzo chętnie przez najmłodszych. Zbudowanie pozytywnego wizerunku w oczach małych odbiorców, może również zaprocentować w dalszych latach, w postaci lojalnych, a przede wszystkim świadomych klientów.

Marketing w wersji mobilnej

Jak pokazuje praktyka, marketing mobilny jest dużo bardziej skuteczny, aniżeli ten prowadzony poprzez kampanie reklamowe, jak i znane nam typy reklamy. Jest to rodzaj marketingu, który odnotowuje nawet do 25 procent lepsze wskaźniki w skuteczności.

Marketing otoczenia

Marketing otoczenia to swego rodzaju pogląd, który zakłada, iż każda część otaczającej nas zewnętrznej przestrzeni, może stanowić element do aranżacji reklamowego komunikatu. Reklama umieszczana na barierkach drogowych, na biletach komunikacji miejskiej czy też na ciele sportowca, który startuje właśnie w zawodach, wpisuje się zdecydowanie w działania marketingowe mające związek z otoczeniem.

Marketing partyzancki

Marketing partyzancki opiera się przede wszystkim na kreacji nieoczywistego przekazu, często okraszonego budzącymi kontrowersje treściami. Najważniejszym jego celem, będzie wywołanie u odbiorców zdziwienia i szoku, a później zainteresowania potencjalnych klientów produktem/usługą.