Rok remontów na toruńskich drogach - 80 mln zł i niemal 4 km nowych nawierzchni

W przyszłym roku Toruń stawia na naprawy i przebudowy ulic — większy budżet ma przyspieszyć krótkie, ale skuteczne remonty oraz uruchomić duże zadania, jak przebudowa ul. Olsztyńskiej. Miasto zapowiada też poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.
- Przebudowa ul. Olsztyńskiej
- Plan napraw i modernizacji w Toruniu
Przebudowa ul. Olsztyńskiej
Największym zadaniem zaplanowanym na 2026 rok jest modernizacja ul. Olsztyńskiej. Prace obejmą odcinek o długości około 1 900 m, z dwoma wiaduktami oddzielonymi konstrukcyjnie, co ma umożliwić utrzymanie ruchu w czasie robót. To przedsięwzięcie ma potrwać około 30 miesięcy i będzie wymagać skomplikowanej organizacji ruchu — wykonawca ma przedstawić tymczasowe rozwiązania, które będą konsultowane z mieszkańcami, Radami Okręgu i policją.
“Oczywiście ulica Olsztyńska to nasze największe zadanie w 2026 roku. 1900 metrów, dwa wiadukty konstrukcyjnie oddzielone, by umożliwić ciągły ruch. Zastanawiamy się czy utrzymać pełen ruch samochodowy, czy tylko osobowy. Wykonawca ma nam przedłożyć tymczasową organizację ruchu i będziemy to analizować wspólnie z mieszkańcami, Radami Okręgu i policją nad najlepszym rozwiązaniem. To jest duże wyzwanie i zadanie na 30 miesięcy, logistyczne bardzo trudne. Uważamy, że wykonawca mu podoła”
- Ireneusz Makowski, Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu
Plan napraw i modernizacji w Toruniu
W miejskim projekcie budżetu na 2026 rok zarezerwowano około 80 mln zł na inwestycje drogowe — to wzrost środków na remonty kapitalne o ponad 18% w stosunku do 2025 roku, a środki na realizację Programu Budowy Dróg Lokalnych mają być większe o ponad 47%. Miasto zapowiada, że w 2026 roku zostanie wyremontowanych niemal 4 km ulic oraz że zwiększy zakres bieżących napraw nawierzchni.
W wykazie ulic do prac pojawiają się między innymi Bydgoska, św. Józefa, Kujawska, Kochanowskiego. Dodatkowo planowana jest modernizacja całego odcinka Okólnej od ul. Podgórskiej do ul. Łódzkiej — ponad 1,1 km — wraz ze zmianą układu skrzyżowania Okólnej ze Strzałową na rondo. Miasto myśli też perspektywicznie o modernizacji nawierzchni ul. Podgórskiej w 2027 roku, tak aby cały układ zyskał spójne rozwiązania.
“Ulic zakwalifikowanych do remontu mamy kilkadziesiąt, na łączną sumę ponad 40 mln zł. Nie mówię tu o inwestycjach, ale o ulicach które musimy poprawić, których nawierzchnia się zdekapitalizowała, więc te wybory nigdy nie są łatwe, ale wiemy w jaki sposób powinniśmy działać, bo dosyć solidnie przepracowaliśmy to z MZD w 2025 roku. Przypomnę to ulica Bydgoska, św. Józefa, bardzo długa ulica Kujawska, Kochanowskiego. W przyszłym roku chcemy zwiększyć angaż środków i jeszcze więcej tego typu lokalizacji modernizować. Kolokwialnie mówimy na to frezuj i lej, ale rzeczywiście w ciągu 2-3 miesięcy mamy naprawdę nowiutkie nawierzchnie tych ulic. Mieszkańcy nie cierpią z powodu zbyt długo trwającego remontu i nie trzeba przy okazji przygotowywać dokumentacji inwestorskiej więc w ten sposób będziemy chcieli rok do roku realizować większą liczbę zadań”
- Paweł Gulewski, prezydent Torunia
Miasto podtrzymuje też prace projektowe i przygotowania do większych inwestycji: kolejne etapy Trasy Średnicowej Północnej, dokumentację dla placu Skalskiego, połączenia ul. Zbożowej z ul. Strobanda, koncepcje dla zachodniej przeprawy mostowej, powiązań z S-10 oraz obszaru określanego jako Nowe Koniuchy. W budżecie przewidziano także środki na budowę parkingów, zatok autobusowych, chodników oraz dalszą rozbudowę i projektowanie tras rowerowych.
na podstawie: Urząd Miasta Toruń.
Autor: krystian

