Czy system rezerwacji online jest pomocny?

Coraz częściej spotkać się można z rezerwacją usługi poprzez formularz rezerwacyjny. Czy warto wprowadzać taki model rezerwacji u siebie? Czy klient poświęci więcej czasu na rezerwację online, niż podczas zapisywania się tradycyjnie?

System rezerwacji online - co to właściwie jest

System rezerwacji online jest dodatkową możliwością w celu zarezerwowania danej usługi. Jest to rodzaj oprogramowania, na którym można dokonać rezerwacji interesującej nas usługi, a także wybrać konkretną datę i godzinę, kiedy wizyta ma się odbyć. W większości przypadków możliwa jest zapłata z góry w całości, bądź w jakiejś części, a następnie każdy po dokonaniu rezerwacji dostanie potwierdzenie ze wszystkimi informacjami, najczęściej na maila. Dzięki takiemu systemowi nie trzeba do danego miejsca dzwonić ani umawiać się osobiście; wystarczy, że dokonamy rezerwacji online, a potem trzeba już tylko czekać na wizytę.

Zdj�cie hostowane przez foto.keny.org

Plusy dla klienta

Wprowadzenie systemu rezerwacji online z całą pewnością podniosło komfort zapisywania się i potwierdzania usług dla klienta. Przede wszystkim potencjalny klient nie musi tracić czasu na wykonywanie połączeń w celu umówienia się, a także nie musi spotykać się osobiście. Jest to ogromna wygoda dla osoby rezerwującej, a także oszczędność czasu, ponieważ zapisanie się poprzez formularz rezerwacyjny trwa zaledwie kilkadziesiąt sekund. Nie ma również możliwości pomylenia, na przykład umówionej daty, jak zdarza się w przypadku rezerwacji telefonicznej, ponieważ każdy otrzymuje potwierdzenie na skrzynkę mailową lub w formie wiadomości tekstowej, co skutecznie uniemożliwia pomyłkę. Dodatkowo, jeśli zapisujemy się na odległy termin, zawsze możemy wrócić do potwierdzenia i upewnić się, kiedy odbędzie się umówiona wizyta.

Plusy dla biznesu

Wprowadzenie funkcji systemu rezerwacji online niesie ze sobą plusy również na usługodawcy. Przede wszystkim jest to dla niego ogromna oszczędność czasu. Posiadając system rezerwacji, który dostępny jest 24/7, pozwala przyciągnąć do siebie klientów, którzy u konkurencji, nie mającej systemu rezerwacji online, muszą czekać na określone godziny zapisu. Fakt ten zdecydowanie podnosi liczbę klientów, co przekłada się też na znaczny wzrost przychodów. Usługodawca znacznie poprawi swoją pozycję na rynku, stając się dużą konkurencją dla innych firm, ponieważ jego oferta stanie się bardziej widoczna i łatwiej dostępna.

Gdzie przydaje się najbardziej

System rezerwacji online powoli zaczyna dominować na rynku, zwiększając tym samym zasięgi firmy, która taki system posiada. Z takim systemem rezerwacyjnym najczęściej można spotkać się w:

  • branży hotelarskiej, gdzie duże strony rezerwacyjne oferują nocleg, między innymi w hotelach, pensjonatach czy hostelach;
  • branży kosmetycznej, na przykład u fryzjera lub kosmetyczki;
  • prywatnych gabinetach lekarskich, na przykład u stomatologa.

Warto nadmienić, że system rezerwacji online jest w 100% bezpieczną metodą rezerwacji usługi zarówno dla klienta, jak i firmy. Zdecydowana większość systemów rezerwacyjnych na pierwszym miejscu stawia bezpieczeństwo osób korzystających. Wygoda zapisu, a także bezpieczeństwo skutkuje tym, że coraz więcej firm wprowadza możliwość rezerwacji online, a klienci chętniej korzystają z usług firmy, która taki system posiada.