UM Toruń: Frezarki na środku mostu

2 min czytania

Na moście Piłsudskiego trwa frezowanie starej nawierzchni i przygotowanie do zaplanowanej na przyszły tydzień naprawy betonowej płyty obiektu.

Od minionej niedzieli zmieniła się organizacja ruchu na moście J. Piłsudskiego. Jadąc od strony centrum poruszamy się środkowym pasem ruchu, z którego po 450 metrach (czyli w połowie mostu), przejeżdżamy na prawy skrajny pas ruchu. Tym pasem jedziemy do końca mostu.

Do tej pory na środkowym pasie ruchu sfrezowaliśmy starą nawierzchnię od podpory P5 do podpory P9. Obecnie płyta ustroju nośnego jest czyszczona i przygotowywana do robót zbrojarskich. Po ich zakończeniu i oczyszczeniu powierzchni rozpocznie się betonowane tego odcinka - wyjaśnia Rafał Labocha, kierownik robót mostowych firmy INTOP.

Betonowanie zaplanowane jest w przyszłym tygodniu w porze nocnej. Wtedy na moście pojawią się betonowozy, które będą dostarczać mieszankę betonową do miejsca jej wbudowania. Prace te mają związek z naprawą płyty betonowej obiektu, czyli z jej reprofilacją. Pozwolą na uformowanie spadków podłużnych i poprzecznych, co zapewni sprawny odpływ wody z mostu do urządzeń odwadniających. W dalszej kolejności na płycie betonowej zostanie wykonana izolacja natryskowa i nowa nawierzchnia z asfaltu lanego. Do rozbudowy mosty wykonawca użyje 1500 m3 betonu.

To już ósmy miesiąc prac na moście Piłsudskiego w Toruniu. Inwestycja ruszyła w kwietniu 2020 r., a zakończyć ma się jesienią 2021 r. Kosztuje ponad 122 mln zł, a jej wykonawcą jest konsorcjum firm INTOP Warszawa Sp. z o.o. (lider) i EURO-DARMAL Sp. z o.o. z Kamiennej Góry (partner).

Fot. Rafał Labocha, Miejski Zarząd Dróg w Toruniu, zdjęcia z drona - Błażej Antonowicz, Focus Art

Urząd Miasta Torunia,

torun.pl/pl/frezarki-na-srodku-mostu

Autor: krystian