Promowanie firmy w Toruniu – marketing cyfrowy, czy tradycyjny?

Marketing cyfrowy umożliwia przedsiębiorcom reklamowanie biznesów na kilka, czy nawet kilkanaście różnych sposobów. W ciągu ostatniej dekady technologia rozwinęła się tak, że każdy może dopasować kanał marketingowy do swoich potrzeb, a także możliwości finansowych. Ale czy dla małej, lokalne firmy, która pozyskuje klientów w jednym mieście również sprawdzi się promocja poprzez kanały cyfrowe? Czy może lepszym rozwiązaniem będzie tradycyjny marketing? Prowadzisz firmę w Toruniu? Sprawdź, jaki rodzaj działań marketingowych sprawdzi się w przypadku Twojego biznesu.

Czym jest marketing cyfrowy?

Marketing cyfrowy lub inaczej digital marketing to działania promocyjne, przeprowadzane za pomocą kanałów cyfrowych. W zakres digital marketingu wchodzą również działania promocyjne w telewizji i radiu, jednak obecnie tym terminem określa się przede wszystkim kanały internetowe. 

Digital marketing różni się od tradycyjnego pod wieloma względami. Przede wszystkim jest dostępny niemal dla wszystkich, niezależnie od możliwości finansowych – niektóre działania można przeprowadzić za darmo lub niewielkim kosztem. Oprócz tego daje on znacznie więcej możliwości i pozwala w łatwy sposób docierać do konsumentów oddalonych o tysiące kilometrów.  

Jakie są kanały marketingu cyfrowego?

Do najpopularniejszych kanałów digital marketingu zalicza się: 

  • Pozycjonowanie – zwiększenie widoczności w wyszukiwarce internetowej poprzez optymalizację i link building. Dla firm lokalnych najlepiej sprawdzi się SEO lokalne, np. pozycjonowanie na miasto Toruń.   
  • Kampanie PPC – reklamy wyświetlane w wyszukiwarce lub w sieci reklamowej, rozliczane na podstawie kliknięć. Pozwalają optymalizować koszty, a także dają natychmiastowe efekty. 
  • Social media – prowadzenie profilu firmowego, budowanie zaangażowanej społeczności, a także płatne kampanie reklamowe np. w systemie Facebook Ads. 
  • E-mail marketing – wysyłanie wiadomości promocyjnych i newsletterów do osób potencjalnie zainteresowanych usługami lub produktami firmy. 
  • Content marketing – tworzenie i rozpowszechnianie wartościowej treści, odpowiadającej na potrzeby potencjalnych klientów z Torunia

Co wybrać dla firmy lokalnej w Toruniu: digital marketing czy kanały tradycyjne?

Specjaliści do spraw marketingu twierdzą, że podstawowym działaniem marketingowych w obecnych czasach jest pozycjonowanie. Jeśli prowadzisz firmę lokalną w Toruniu, powinieneś zainteresować się lokalnym SEO, które pozwoli Ci dotrzeć precyzyjnie do grupy docelowej. Nie oznacza to jednak, że musisz zamykać się wyłącznie na jeden kanał marketingowy. Dla firmy świadczącej usługi w jednym obszarze wprawdzie nie sprawdzi się reklama w telewizji czy radiu, jednak dobrym rozwiązaniem w zakresie marketingu tradycyjnego mogą okazać się np. ulotki lub banery reklamowe. One również pozwolą zwrócić uwagę potencjalnych klientów z Torunia i okolic, a nawet zainteresować ofertą firmy, pod warunkiem, że będą dobrze zaprojektowane, a ich dystrybucja odpowiednio zaplanowana.  

Niezależnie od tego, na jaką strategię się zdecydujesz, pamiętaj, aby dopasować działania do grupy docelowej oraz do celów, jakie chcesz osiągnąć. Działania marketingowe powinny wyglądać inaczej, jeśli zależy Ci na kreowaniu wizerunku marki, a inaczej gdy chcesz bezpośrednio pozyskiwać klientów i poprawić wyniki sprzedażowe. Pamiętaj o odpowiedniej kreacji reklamy, używaj języka korzyści i prostych komunikatów. 

Źródło grafiki: pixabay.com